משפט

קרפור והספקית ממשיכות במלחמה: הוגשה תביעה ב-52 מיליון שקל

חברת ג.ל טכנולוגיות שימשה כספק עיקרי של קרפור ישראל, שרכשה ממנה מוצרים ושירותים שונים בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים, כעת היא תובעת ממנה סכום עתק לאחר סכסוך שנוצר לאחרונה
מערכת ice |  1
רשת קארפור (צילום ויקיפדיה)
תביעת הנגד של חברת ג.ל טכנולוגיות, העוסקת במיזוג ובשירותי קירור הגיעה. הספקית הגישה תביעה בהיקף של כ-52 מיליון שקל כנגד גלובל ריטייל (רשת קרפור מקבוצת אלקטרה) על רקע אי תשלום בגין אספקת שירותי קירור והסבת סניפי מגה לחנויות קרפור. ג.ל טכנולוגיות ביצעה את העבודות לאחר שחברות קירור אחרות לא היו מסוגלות לעמוד בדרישות הרבות של הרשת. 
חברת ג.ל טכנולוגיות שימשה כספק עיקרי של קרפור ישראל, שרכשה ממנה מוצרים ושירותים שונים בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים. רק בשנתיים האחרונות, במסגרתן בוצעה הסבה משמעותית של עשרות סניפים לרשת קרפור, שולמו לג.ל טכנולוגיות כ-90 מיליון שקל.
במהלך חודש אוקטובר, בעקבות קבלת חשבוניות גבוהות מטעם ג.ל טכנולוגיות, עלו חששות כבדים לגבי אמיתות החשבוניות והנתונים. כבר מבדיקה חלקית ולא ממצה ביחס להתנהלותה של החברה, עולה תמונה מדאיגה ומטרידה של נטילת כספים שלא כדין מקרפור, תוך ביצוע מעשי גזל ותרמית לכאורה.
על פי כתב התביעה, שהוגש בבית המשפט המחוזי בת"א, אלקטרה נתנה הוראה לכל החנויות העובדות תחת קבוצת אלקטרה שלא לשלם לתובעת. בנוסף נהגה כלפיה בבריונות כלכלית כדי לנסות להכניע את התובעת ע"י גרעון תזרימי של כ-26 מיליון שקל ביחס לציוד ועבודות בפרויקט קארפור ועבודות שירות שלא שולמו. בנוסף, גלובל חייבת כ-19 מיליון שקל עבור ציוד שנרכש לבקשת גלובל לצורך התקנה בסניפים ספציפיים והתקנתם בוטלה או נדחתה. זאת, בנוסף לציוד נוסף שנרכש ללא הגדרת סניף ספציפי. 

על פי כתב התביעה, בחלק מהמקרים, נאמר לג.ל טכנולוגיות כי בשל הוראה מלמעלה הועברה הפעילות לחברת אקלימטיק השייכת לקבוצת אלקטרה וכתוצאה מכך הציוד שהוזמן נשאר במחסן ללא שימוש והדבר הסב נזק רב לג.ל טכנולוגיות. 
הפרת ההסכמים ע"י קרפור נעשתה באופן מכוון על מנת לאלץ את החברה לעשות הנחות מהחוב הכספי הגדול שהצטבר. סך כל החוב של הנתבעת עומד על כ-48.5 מיליון שקל, בתוספת הפרשי שער של כ-4 מיליון שקל. 
ג.ל טכנולוגיות עוסקת במכירה והתקנה של מערכות קירור לחנויות, מקררים, חדרי קירור, מיזוג אוויר, ושירותי אחזקה ותיקונים ללקוחות רבים. פעילות זו בוצעה מול חנויות מקבוצת גלובל, כאשר החברה ביצעה למעשה את הסבת חנויות מגה לחנויות קרפור. במסגרת הפרויקט הקימה והמירה החברה כ-65 סניפים והמשיכה לתת שירות ליתר סניפי גלובל – מעל ל-150 סניפים.
תגובת קרפור: "מדובר בתביעת כזב שנולדה לאחר שהספק הבין שגילינו אי סדרים חמורים באמיתות החשבוניות אותן הוציא, באופן שמעלה חשד לפלילים. לאחר בדיקה מעמיקה  הגשנו כתב תביעה נגד הספק כבר בחודש דצמבר, ובנוסף לכך, לאור החשדות הכבדים, הוגשה תלונה דחופה במשטרה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא קונה בקרפור. מכין פופקורן לראות את הקריסה (ל"ת)
    מתן 01/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור