משפט

מטא מסתבכת: קנס על סך 25 מיליון שקל לאוצר המדינה

רשות התחרות הודיעה כי היא מתכוונת להטיל על מטא קנס בגובה 6.5 מיליון שקל, לאחר שזו לא דיווחה על מיזוגי חברות שעשתה ב-2018 ו-2019. לאחר שימוע שנערך עם מטא, הוחלט על הגדלת הקנס ל-25 מיליון שקל שישולמו לאוצר המדינה. מטא: "מברכים על הסכם הפשרה"
מערכת ice |  1
מטא-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הממונה על התחרות הגיעה להסכמה עם Meta Platforms Inc ('מטא') כי תשלם כ- 25 מיליון שקלים לאוצר המדינה, ותדווח לרשות התחרות על עסקאות מיזוג שהיא צד להן. הסיבה לקנס היא בשל חוסר השקיפות של מטא מול רשויות המדינה בנושאים הפיננסיים שהיא מנהלת.
כידוע, חברה שמחזיקה בנתח שוק מונופוליסטי חייבת להודיע לממונה על התחרות על חתימת הסכם לרכישת חברה, להמתין להחלטת הממונה, ורק לאחר הסכמתה לבצע את הרכישה - דבר שמטא, כאמור, לא עשתה.
הרקע לסיפור החל כבר במאי 2021, כאשר הממונה הודיעה למטא על כוונתה לקבוע כי החברה הייתה צריכה לדווח לרשות התחרות על רכישת רדקיקס וסרוויס פרנדז ב-2018 ו-2019 בהתאמה, ולהמתין לאישור הממונה – אך מטא לא עשתה זאת. כמו כן, הממונה הודיעה כי היא מתכוונת להטיל עיצום בסך של 6.5 מיליון שקל על כך שהשלימה את העסקאות מבלי שאושרו.
בסופו של דבר, לאחר שמיעת מטא ועריכת בדיקות נוספות, הוחלט כי מטא תשלם סכום על סך 25 מיליון שקל לאוצר המדינה, והיא תתחייב לדווח על כל מיזוג חברות שתבצע בעתיד. הממונה סבורה כי בנסיבות אלו, בהן מטא לא יידעה את הרשות על מיזוגי החברות, הקנס המוגדל שהוטל הוא צודק וראוי, המקדם את תכליות חוק התחרות. טיוטת הצו המוסכם שגובש עם מטא עומדת לעיון הציבור באתר רשות התחרות למשך 30 יום, ובסיומם יוגש הצו לאישור בית הדין לתחרות.
מ-Meta נמסר: "אנחנו מברכים על הסכם הפשרה, כך שכל הצדדים יכולים לסגור את הנושא. תמיד עמדנו בחובת הדיווח שלנו לפי החוק הישראלי, ונעשה זאת גם בעתיד".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כן ירבו. תנו להם עוד קנסות
    עמית 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיממנו את מה שהמדינה הזאת צריכה.
    סגור