דיגיטל וטק

מארק צוקרברג ואילון מאסק מאחדים כוחות? זו התביעה שהגישו ביחד

תאגיד מטא, יוטיוב ו-X יוצאים בתביעה נגד מדינת אוהיו בארה"ב, בעקבות החוק החדש שהועבר לאחרונה, אשר מחייב חברות לקבל הסכמה הורית לצורך אישור הפעילות של משתמשים מתחת לגיל 16. מושל אוהיו: "התביעה הזו פחדנית"
עידו מור |  1
מארק צוקרברג ואילון מאסק (צילום shutterstock,unsplash)
במהלך חודש יולי האחרון, מושל אוהיו, אישר את חוק ההודעה להורים ברשתות חברתיות, אשר ייכנס לתוקפו החל מה-15 בינואר, ולמעשה יחייב חברות המציעות שירותים מקוונים לילדים מתחת לגיל 16 ולילדים שאינם עצמאיים לקבל הסכמה הורית הניתנת לאימות טרם גישתם לשירותים.
כעת, תביעה חדשה שהוגשה רק לאחרונה על ידי חברה המייצגת מספר רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, X (טוויטר לשעבר) ועוד יוצאת כנגד יישום החוק הנוכחי ומנסה למנוע ממנו להיכנס לתוקף.
התביעה בת 34 עמודים הוגשה על ידי חברת NetChoice, אשר מייצגת כמור המייצגת חברות כמו: פייסבוק, אינסטגרם, X, ויוטיוב ולמעשה גורמת לחברות של מארק צוקרברג ואילון מאסק לשתף פעולה.
התביעה, שהוגשה ביום שישי האחרון, טוענת בין השאר, כי החוק החדש מוסיף משוכה משמעותית לגישה של ילדים ונוער לשיח מוגן ובעל ערך ברשת. התביעה גם מתארת את החוק כבלתי חוקתי, וקובעת כי לממשלה אין את הכוח להגביל את הרעיונות אליהם נחשפים ילדים.
מושל אוהיו, ג'ון הסטד טען כי: "התביעה הזו פחדנית אך לא בלתי צפויה" בהגשת התביעה, החברות הללו נחושה להסתובב עם ההורים כדי לחשוף ילדים לתוכן מזיק". מה שדחף את הסטד לחוקק את החוק החדש הוא המקרה המצער שהתרחש בשנת 2022, שבו תלמיד בתיכון סטריטסבורו, בשם ג'יימס וודס, שם קץ לחייו בשל העובדה שהוא היה קורבן לסחיטה מינית ברשת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חוק צודק מקווה שיעבור בעוד מקומות (ל"ת)
    אמיר 01/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור