בארץ

אחרי שסירבה להתפטר: ברקת ינסה להדיח את הממונה על התחרות

שר הכלכלה ברקת ינסה לקדם את הדחתה של הממונה על התחרות, מיכל כהן, בטענה שלא עשתה את עבודתה כשורה. כזכור, ברקת ביקש מכהן לפני כחודש שתתפטר מתפקידה, אך זו סירבה
מערכת ice |  1
ניר ברקת (צילום פלאש 90/ שיר טורם)
לפני כחודש שר הכלכלה ברקת נפגש עם הממונה על התחרות, מיכל כהן, וביקש שתתפטר. לאור סירובה מסתמן כי השר ינסה להדיח את כהן מתפקידה דרך נציבות שירות המדינה, וזה לא הולך להיות פשוט.
לפי כלכליסט, בעת זו משרדו של ברקת מבצע איסוף נתונים במטרה לקדם ההדחה של כהן. נציבות שירות המדינה תבחן את הנתונים הללו והיא זו שתאשר (או לא) להמשיך עם ההליך. במידה והמידע שנאסף אכן מצדיק הדחה היא תזומן לשימוע. אם הנציבות תקבע כי מדובר בהליך פיטורים תיקן, הצעת ההדחה תגיע לממשלה ושם יהיה על ברקת לשכנע את חבריו לכנסת להצביע בעד הדחה. כל ההליך עלול להימשך מספר לא קטן של חודשים.
לטענת ברקת, כהן לא ביצעה את עבודתה כראוי ולא קידמה צעדים חשובים, אלא רק לאחר שביקש ממנה להתפטר. ואכן, אנו רואים לאחרונה "בום" של פעילות מצידה של רשות התחרות, ובה הכרזה על "ויסוצקי" כמונופול בתחומה, קנס לשטראוס על סך 111 מיליון שקל בגין ניסיון מיזוג לא תקין לכאורה עם משק ויילר ועוד.
עם זאת, מצד רשות התחרות טוענים כי מדובר במספר צעדים שהיא פעלה בתחומם זה זמן רב ורק כעת הבשילו לכדי פעולה קונקרטית. מצדו של ברקת טוענים כי העלייה בפעילות מוכיחה שאכן הרשות לא פעלה כראוי עד כה, ושיחת הבירור של ברקת עם כהן היא זו שהביאה אותה להוכיח שהיא כן עושה את עבודתה כשורה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להביא לאלתר מישהוא במשרת אמון מלא טוב עשית (ל"ת)
    אבי 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור