משפט

רמי לוי דורש מיליון שקל: מי הסתבך בתביעה ממנו?

עיריית חיפה נתבעת על ידי הרשת בסכום של כ-1,044,509 שקל וזאת בשל סיבה לא שגרתית במיוחד, כאשר הרשת טוענת ל"התנערותה הפסולה והמקוממת, רבת השנים של העירייה מחובתה הבסיסית על פי דין לדאוג לפינוי אשפה מהסניפים המצויים בתחומה המוניציפלי של העירייה"
מערכת ice |  1
רמי לוי (צילום יחצ, פלאש 90, vecteezy)
על פי בדיקה של ice, רשת רמי לוי שיווק השקמה של איש העסקים רמי לוי, תובעת את עיריית חיפה בסכום של כ-1,044,509 שקל וזאת בשל סיבה לא שגרתית במיוחד, כאשר הרשת טוענת ל"התנערותה הפסולה והמקוממת, רבת השנים של העירייה מחובתה הבסיסית על פי דין לדאוג לפינוי אשפה מהסניפים המצויים בתחומה המוניציפלי של העירייה". פינוי האשפה יעלה מיליון שקל לעיר הצפונית?
בכתב התביעה של הרשת, לה שני סניפים בחיפה, נכתב: "על העירייה מוטלת חובה לפנות בעצמה ועל חשבונה אשפה מהנכסים שבתחומה, ובכלל זה מהסניפים נשוא התביעה אשר האשפה שיוצרה בהם היא אשפה רגילה לחלוטין, שאינה חריגה כלל ועיקר, הכוללת אשפה רטובה ויבשה בלבד".

עוד צוין: "העירייה היתה מנועה מלהשית את חובת פינוי האשפה על רמי לוי כל עוד לא קבעה קריטריונים ברורים להגדרת כמות 'אשפה חריגה' בחוק העזר שלה. קריטריונים כאמור נקבעו לראשונה בחוק עזר לחיפה 2019. קריטריונים כאמור לא היו קיימים בחוק חוק עזר לחיפה 1981".
בתביעה הודגש: "האשפה של רמי לוי היא אשפה רגילה לחלוטין. לא מדובר באשפה חריגה או מזהמת. היא כוללת אשפה רטובה ויבשה בלבד. היא דומה מאוד לאשפה המופקת על ידי מגזר המגורים בחיפה, שאותה מפנה העירייה בעצמה ועל חשבונה. הנזק הממוני שנגרם לרמי לוי, המהווה גם את סכום ההתעשרות של העירייה, עומד על 1,044,509 שקל. על העירייה להשיב לרמי לוי את סכום ההתעשרות האמורה. למצער, על העירייה להשיב לרמי לוי את סך ההוצאות שהוציאה בגין פינוי והטמנת כל האשפה מהסניפים עובר לכניסתו לתוקף של חוק העזר החדש, וכן את סך ההוצאות שהוציאה בגין פינוי אשפה בסיסית לאחר כניסתו לתוקף של חוק העזר החדש".
הרשת הבהירה מה הסעדים שהיא דורשת: "האשפה מושא התביעה לא כוללת פסולת למחזור, חומרי בניין או פסולת תעשייתית או מזהמת. היא גם לא כוללת אריזות, קרטונים ופלסטיק שפינוים מתבצע על ידי אמניר תעשיות מחזור בע"מ באמצעות דחסני אשפה נפרדים המוצבים בסניפים. לנוכח הימנעותה של העירייה מפינוי אשפה מהסניפים, רמי לוי נאלצה ונאלצת לפנות את האשפה המופקת בהם באמצעות קבלן פרטי ולשלם לו מאות אלפי שקלים מדי שנה עבור פינוי אשפה. מחודש יולי 2018 ועד לחודש אוגוסט 2023 נשאה רמי לוי בהוצאות בגין פינוי והטמנת אשפה בסך נומינלי של 1,044,509 שקל".
מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה, ברשת רמי לוי לא הגיבו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צודק. הוא משלם הרבה כסף ארנונה שצריכה לכלול פינוי אשפה (ל"ת)
    אאט 12/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור