משפט

טעות גורלית של הבנקאי במשחק עם חברו הכניסה אותו לכלא

פעילות ספורטיבית כגון משחק סקווש עם חברים אחרי העבודה נחשבת לפעילות בריאה, מהנה ואף רצויה. במקרה של בנקאי ההשקעות לשעבר בניו יורק פעילות זו, או יותר נכון הדברים שהוא אמר במהלך הפעילות, עלו לו בשלוש שנות מאסר בפועל
מערכת ice | 
כלא (צילום unsplash)
בריג'ש גואל, בנקאי השקעות לשעבר בבנק גולדמן זאקס בניו יורק, הורשע על ידי השופט פ. קווין קסטל במסירת מידע פנים ושיבוש הליכי משפט ואתמול (רביעי) נגזר דינו. התובע הכללי במחוז הדרומי של מדינת ניו יורק, דמיאן וויליאמס, הכריז על גזר הדין ומסר כי גואל ירצה שלוש שנות מאסר בפועל בגין העבירות שביצע.
הבנקאי הורשע לאחר שעל פי פסק הדין, עסק במסגרת עבודתו בקבלת מידע כלכלי רב שאינו חשוף לציבור ונחשב פרטי, אותו שיתף עם חברו למשחק הסקווש בשעות הפנאי, אקשאי נירנג'אן. בעקבות מסירת המידע, חברו של הבנקאי עשה בו שימוש, סחר בו ב-6 עסקאות והרוויח כ-280,000 דולר הודות למידע שמסר לו גואל.
בנוסף למסירת מידע הפנים, הורשע גואל גם בשיבוש הליכי משפט לאחר שעל פי פסק הדין, ניסה להעלים ראיות למעשיו. בנוסף לעונש המאסר, גואל חויב לשלם במסגרת גזר הדין קנס של 75,000 דולר. התובע הכללי במחוז הדרומי של מדינת ניו יורק וויליאמס, הגיב על גזר הדין ואמר באופן נחרץ: "אם אתה מנסה לרמות את המערכת באמצעות שימוש במידע פנים, אתה תיענש בחומרה, ואם אתה מנסה להעלים ראיות למעשיך, אתה רק הופך את המקרה לחמור יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה