משפט

חברת התעופה האהובה על הישראלים בצרות: תביעת הענק מסתבכת

לאחר הפרסום בדבר התביעה בגובה 3.14 מיליון שקל נגד ריינאייר, נוסעים נוספים מצטרפים וביניהם 50 ישראלים שנתקעו גם כן בברלין במאי שנה שעברה. לדבריהם נציגי החברה סירבו לאפשר להם לעלות למטוס למרות שהוא כלל לא המריא עדיין
מערכת ice |  1
תביעה נגד ריינאייר (צילום unsplash,shutterstock)
עשרות תיירים ישראלים מצטרפים את 262 הישראלים שהגישו תביעת ענק נגד חברת התעופה אולי הפופולרית ביותר על התיירים מישראל, רינאייר. אחרי שחלק נאלצו להתקע בשדה התעופה בברלין בלא פחות מ-12 טיסות שונות של ענקית טיסות הלואו-קוסט "ריינאייר", ולכן דורשים פיצוי ענק של 3.14 מיליון שקל בשל מחדלים שהביאו לכך שיוציאו מכספם עבור כרטיסים חלופיים, כעת מגיעות עדויות נוספות
לאחר הפרסום במאקו בדבר התביעה, נוסעים נוספים מצטרפים וביניהם 50 ישראלים שנתקעו גם כן בברלין במאי שנה שעברה. לדבריהם נציגי החברה סירבו לאפשר להם לעלות למטוס למרות שהוא כלל לא המריא עדיין: "שמו אותנו בשער ואמרו לנו לחכות בצד ולהמתין עד שיורידו לנו את המזוודות מהמטוס. הליך שלקח כשעה וחצי", אומר אחד הנוסעים, "בזמן הזה יכלו לעלות את כולנו למטוס. בגלל המחדלים החמורים שלהם נאלצנו להישאר בברלין, חלק שכרו דירות לעוד יום-יומיים עד לטיסה הבאה וקנו כרטיסי טיסה חדשים ובתי מלון על חשבונם. הם התנערו מאיתנו. זרקו אותנו והלכו".
עוד צוין כי, במקרה נוסף שקרה במרץ 2023 כ-60 נוסעים שהיו אמורים לעלות לטיסה של ריינאייר מבירת גרמניה לתל אביב נותרו בנמל התעופה בשל העובדה שהגיעו בכמה דקות איחור לשער העלייה למטוס בשל בידוק ביטחוני כפול ופתיחה מאוחרת של עמדות הצ'ק אין של חברת התעופה לכאורה.
ב-mako פורסמו לא מכבר הטענות, לפיהן ריינאייר סוגרת את דלתות המטוס עוד בטרם כל הנוסעים נכנסו, והדבר קרה מספר פעמים בברלין ובמרבית המקרים הנוסעים הגיעו בזמן לשדה התעופה, כשלוש שעות לפני הטיסה. חברת התעופה מצדה טענה כי דרישות הביטחון של הרשויות הישראליות הן שגרמו לבעיות.

בתביעה נטען על פי מאקו: "דלפקי החברה נפתחו באיחור של שעתיים. בגלל מחדלי החברה הגענו באיחור לשער העלייה. יכלו להעלות אותנו לטיסה אבל החברה העדיפה שנחכה 45 דקות בשדה עד שיורדו לנו את המזוודות מהמטוס. בזמן הזה יכלו להעלות אותנו למטוס. זה אבסורד. זו החלטה בלתי סבירה שגרמה לנו לרכוש כרטיסי חדשים על חשבוננו. נאלצנו גם לשכור דירות ולהישאר בבתי מלון עד שמצאנו טיסות מאוחרות".
עוד הוסבר: "הגענו שלוש-ארבע שעות לפני הזמן אבל הדלפקים נפתחו באיחור ובשום מקום לא עדכנו אותנו שיש שתי בדיקות ביטחוניות, מה שגרם לעיכוב נוסף", טענו הנוסעים. "מה עוד שהטרמינל בשדה התעופה נמצא במרחק של 2.5 ק"מ אז לא ברור איך החברה חשבה שבזמן קצר מאוד נגיע בזמן לשער העלייה. לחברה היה אינטרס כלכלי שנישאר בברלין כדי שנרכוש כרטיסים ממנה, מה שחשוב להדגיש זה שלא מדובר באירוע חד פעמי אלא ב-12 טיסות שונות שבהן פעלה החברה באותה שיטה".
עו"ד רוטבאום שמייצג את התובעים פנה לנציגי ריינאייר בדרישה לפיצוי לנוסעים, אך היא דחתה כזאת. כעת ממתינים התובעים לכתב ההגנה של חברת התעופה בנושא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ברלין-גם איזיג'ט נוראה
    דב 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טסנו באוגוסט לברלין עם איזיג'ט, הצוות בנתבג היה נפלא זריז יעיל ואדיב. לאחר שבוע נפלא בברלין הגענו כנדרש 3 שעות מראש לצ'ק אין שנעשה מראש ונשלחנו מיד לאולם היציאה ולשער. עברנו 2 ביקורות ביטחון גרמניות מתישות, השדה ענק ולא ידידותי, הגענו כשעה וחצי מראש לשער היציאה,] עדיין לא היה נוכח צוות במקום. כ-40 דקות לפני ההמראה הגיעו שתי דיילות- חסרות סבלנות צועקות על הנובעים מאיימות בסגנון הרייך השלישי להסתדר בשלשות ולא המטוס ימריא ריק!!! הנוסעים ישראלים שקטים וצייתנים, עומדים ומחכים ללא סיבה כל שהיא, 15 דקות לפני ההמראה החלו להזרים בזירוז ובפאניקה את הנוסעים להכנס ללכיוון השרוול בקומה לא ברורה ללא שילוט או הכוונה. חלק מאתנו איבד את הכיוון ונאלצנו לעבור ביטחון פעם שלישית ובריצה-אנו בני 81! הגינו ממש לפני נעילת דלתות המטוס מתנשפים למקומנו. זה לא לא שירות ראוי!!!!הטיסה הייתה נפלאה והצוות במטוס הודה שידוע להם אודות הבעיה בשירות הקרקע גם מטיסות קודמות. נשקול בגללן אם לטוס שוב עם חברה זו.
    סגור