משפט

ראש ארגון הפשע קוטייר מואשם בסחיטה באיומים על בכירים בשב"ס

עבירות של סחיטה באיומים מיוחסות לעבריין עודה קוטייר המרצה מאסר בכלא בדרום. קוטייר איים על סגן מפקד הכלא ואמר על קמ"ן המחוז כי "אני שם אותו כמטרה והולך על הראש שלו"
מערכת ice | 
כלא (צילום unsplash)
פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי באר שבע כתב אישום נגד עודה קוטייר (40) מג'לג'וליה בגין סחיטה באיומים של בכירים בשב"ס.
על פי כתב האישום שהוגש עולה כי קוטייר, המרצה את עונשו בבית סוהר בדרום, פנה לפני כחודש פנה לשלטונות שב"ס, בבקשה לאשר לו ביקור משפחתי לרגל הולדת בתו. בסמוך לכך הודיע לו סגן מפקד הכלא כי בקשתו לביקור ככל הנראה תידחה, וכי הוא זכאי לביקור על פי מתווה מצומצם יותר.
באותו היום, בשעות הערב, ביקש קוטייר לשוחח עם סגן מפקד הכלא במהלך השיחה, ציין קוטייר כי הוא חשב על זה, והוא מבקש לקבל את הביקור במתכונתו המקורית, וכן כי הוא מבקש לעבור לכלא במחוז אחר.
יומיים לאחר השיחה בשעות הערב ביקש קוטייר לברר מה סטטוס בקשתו, במהלך השיחה איים על סגן מפקד הכלא וקמ"ן המחוז כי: "מי שאחראי לזה שמקשים עליי בקשר לבקשה זה קמ"ן המחוז ג.ג ותגיד את זה לא.א (סגן מפקד הכלא)" וכן הוסיף "אני שם את ג.ג  (קמ"ן מחוז דרום) כמטרה והולך על הראש שלו", וזאת בכוונה להפחידם, וכדי להניע אותם לאשר את בקשת הביקור.

יום למחרת ביקש אחד מהקצינים בכלא לשוחח עם קוטייר, אך הוא סירב ואיים עליו ועל  הקמ"ן המחוזי "אתה וג.ג (קמ"ן מחוז דרום) אני מזיין אתכם, אני אתה וג.ג זה אישי, אתה וג.ג אני מזיין אתכם אישית בחוץ, תלך עם אבטחה בחוץ" כמו כן בהתאם לבקשתו הוצא כטייר מתאו למשרדו של סגן מפקד הכלא. במקביל, החלו הפרות סדר בכלא.
במהלך השיחה עם סגן מפקד הכלא, התבקש קוטייר לעצור את הפרות הסדר, והוא בתגובה איים בכך שאמר "זהו, אני לא עוצר עכשיו, זה עניין עקרוני, אני גם אעבור לרימונים וגם אקבל את הביקור". בהמשך אותו היום, פנה קוטייר על סגן מפקד הכלא בשנית לבדוק היכן עומדת בקשתו לעבור, כאשר נענה שאין בכוונתם להיענות לבקשתו איים כטייר כי "אני אשרוף את התא, אם יכנס סוהר אני אחתוך אותו, אני אפגע לכם ברכבים ובמתקנים, זה כדור שלג שהתגלגל ומלחמה עד הסוף". 
בהמשך אותו היום, הועבר קוטייר לבית סוהר אחר. במהלך שיחה שנערכה לקוטייר עם סגן מפקד הכלא החדש, סיפר קוטייר כי הבקשה לביקור אותה הגיש לא אושרה, וכן הביע שוב את רצונו לעבור לבית כלא במחוז המרכז. במהלך השיחה, המשיך קוטייר לאיים על בכירים בכלא הקודם. כמו כן איים כי "אם לא יעבירו אותי בסוף למרכז עוד 3 ימים אנשים יחתכו". 
מספר ימים לאחר בשיחה עם מפקד הכלא אליו הועבר ציין קוטייר כי: "קמ"ן ... ישלם על זה, אני אתחתן איתו", והוסיף "אני אפעל במקום ובזמן שאני אבחר וזה לא חייב להיות בתוך שב"ס, יש לי מספיק כוח בחוץ, יש לי את האנשים שלי בחוץ שהם יבינו שאני שובת רעב ושנשקפת סכנה לחיים שלי הם לא ישבו בשקט".
בבקשת המעצר שהוגשה במקביל צוין כי: המבקשת ערה לכך כי המשיב אסיר, ואינו עתיד להשתחרר בזמן הקרוב. עם זאת המבקשת תטען כי המעשים המיוחסים למשיב מעידים על המסוכנות הרבה הנשקפת ממנו. מדובר במשיב אשר לא חשש לסחוט באיומים קצינים בכירים בשירות בתי בסוהר. לכך יש להוסיף כי מדובר במי שלחובתו עבר פלילי לא מבוטל. המבקשת תטען כי העובדה שהמעשים המיוחסים למשיב בוצעו לכאורה על ידי המשיב תוך כדי תקופת מאסרו בתוך כתלי הכלא יש בה כדי להכריע את הכף לחובתו." 
התיק נחקר על ידי ימ"ר מרכז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה