משפט

בג"צ בפנייה לא שגרתית לשב"כ: פתרון חלופי למעצר המנהלי

במסגרת דיון שנערך בעניין ארבעה עצורים מנהליים, תהה שופט בית המשפט העליון, עופר גרוסקופף, האם המעצר המנהלי באמת יעלי במניעת מסוכנות ולאחר מכן קרא לשב"כ לחפש לו חלופות 
מערכת ice | 
דיון בבית המשפט העליון (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
על פי פרסום של ישראל היום, במהלך דיון פנה באופן חריג, שופט בית המשפט העליון עופר גרוסקופף לשב"כ וקרא לאנשי הארגון לשקוד על גיבוש אלטרנטיבות למעצר המנהלי. 
כזכור, מעצר מנהלי הינו כאשר המדינה עוצרת אדם בתנאי כלא ללא משפט או אישום. יתרה מכך מטרתו של המעצר נעשים מטעמי ביטחון, בטענה כי העצור עלול לסכן את ביטחון המדינה.
כפי שהעלה השופט גרוסקופף, המטרה של מעצר מנהלי אינה עונש אלא למנוע מסוכנות כזו או אחרת. קריאה זו עולה בשעה שתופעת המעצרים המנהליים נמצאת רבות כותרות בזמן האחרון. פעילי הימין טוענים כי בשנה האחרונה תופעת מעצרים מנהליים שחלו ללא הצדקה הגיעו לשיא. אך מנגד, השב"כ מעידים על עליה דרסטית בפעילויות האלימות נגד פלשתינים. על פי טענת הארגון מעצר המנהלי זו הדרך היחידה למנוע תופעות אלו.
במקביל הולכת ומתגבשות פתרונות חלופיים למעצרים הללו. לאחרונה הוחלט לאפשר לעצורים מנהליים יוכלו ללמוד במכינה הקדם צבאית בעלי במקום להמשיך את מעצרו המנהלי. יתרה מכך נמסר כי הם יוכלו להתגייס לצבא. אז על כן, לאחר עיון בחומר סודי אמר לשב"כ למצוא פתרון אחר לאחד העצורים בסוגיה הנ"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה