משפט

זוג גרוש שיקר לביהמ"ש לגבי רישום נכס: זה העונש שקיבלו

בית המשפט העליון קבע כי "קשה לחשוב על מעשה חמור יותר במסגרתו של הליך משפטי, מאשר ניסיון מכוון ובוטה של בעל דין להטעות את בית המשפט במטרה להכשיל הקביעה בנוגע לזכויות בנכסים. התנהלות זו מהווה לרוב עבירה פלילית ומדובר בהתנהלות החותרת תחת יסודותיו של הליך שיפוטי הוגן וצודק ומדיניותנו ביחס אליה צריכה לבטא אפס סבלנות"
מערכת ice | 
משפט (צילום freepik)
בית המשפט העליון דחה בשבוע שעבר את ערעורם של יעקב ושרה קדוש, בעלי מלון הבוטיק "אחוזת האושר", ברחוב הגליל בטבריה וקבע כי למרות רישום הנכס ע"ש חברה בבעלות של שרה - גרושתו של עקב, הרי שבפועל יעקב אחד מבעלי המלון והקרקע ולכן ניתן לממש את המלון בהליכי הוצל"פ לשם גביית החוב בסכום של למעלה ממיליון שקלים, שהוא חייב ליפים ועתידה גנדלר, שניים מנושיו.
מפסק הדין של העליון משבוע שעבר, עולה כי הגנדלרים הגישו נגד יעקב קדוש, באמצעות עו"ד יוסי עקיבא – תביעה למתן פסק הצהרתי בבית המשפט המחוזי נצרת, בטענה כי מלון הבוטיק הוא בבעלותו ולא בבעלות גרושתו.
בית המשפט המחוזי קבע בחודש מרץ השנה, כי יעקב מחזיק בבעלות בלעדית בנכסים שונים הרשומים על שמה של גרושתו וחברה בבעלותה, ביניהם מלון הבוטיק אחוזת האושר. ביהמ"ש המחוזי נימק את קביעתו בין היתר בכך כי יעקב ושרה גרושתו, "שיקרו במצח נחושה בעדויותיהם ובתצהיריהם",  כאשר טענו כי אין לו זיקה לאחת החלקות עליו בנוי המלון, למרות שהצהיר בעבר שהשקיע באותה חלקה 8 מיליון שקלים.
השניים גם הצהירו כי המלון בנוי על חלקה אחת בלבד, כאשר בפועל הוא בנוי על שתי חלקות ונקבע כי שתיהן בבעלותו של יעקב. למרות רישומם ע"ש גרושתו. המחוזי קבע כי למרות שבני הזוג פרודים משנת 2000, הם מקיימים עד היום פעילות פיננסית משולבת ומאוחדת כוחות.
בפסק הדין לדחיית הערעור, שופטי העליון קבעו כי "יש טעם לפגם בכך שבעלי דין אשר שיקרו במצח נחושה בתצהיריהם ועל דוכן העדים וביקשו להיבנות משקריהם, מבקשים כעת לערער על קביעות עובדתיות ונחרצות אשר נקבעו על ידי בית המשפט המחוזי לאור העובדה שהם שיקרו".

עו"ד יוסי עקיבא. צילום: סיגל קולטון 
השופטים הוסיפו כי "קשה לחשוב על מעשה חמור יותר במסגרתו של הליך משפטי, מאשר ניסיון מכוון ובוטה של בעל דין להטעות את בית המשפט במטרה להכשיל הקביעה בנוגע לזכויות בנכסים. התנהלות זו מהווה לרוב עבירה פלילית ומדובר בהתנהלות החותרת תחת יסודותיו של הליך שיפוטי הוגן וצודק ומדיניותנו ביחס אליה צריכה לבטא אפס סבלנות".
שופטי העליון אלכס שטיין, יוסף אלרון וחאלד כבוב דחו הערעור ופסקו כי על יעקב ושרה קדוש לשלם לגנדלרים הוצאות משפט בסך 30,000 שקלים המתווספים להוצאות המשפט בסך 40 אלף שקלים שנפסקו נגדם בבית המשפט המחוזי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה