משפט

ש"ס במסלול התנגשות עם יהדות התורה: "מריץ את בוסו?"

מתחמם הקרב על השלטון המקומי ובמפלגות החרדיות מפלס המתח עולה בעקבות המהלך של יו"ר ש"ס דרעי להציב מועמדים בולטים מול הרשימות של יהדות התורה
דוד זולדן | 
מאיר פרוש אריה דרעי (צילום ללא קרדיט)
השר מאיר פרוש מודאג ממינויי דרעי בשלטון המקומי ואומר כי: ״אם לשיטת דרעי הרוב המפלגתי בעיר קובע, ולכן הוא דורש את אלעד, אז בבני ברק יהדות התורה 60% וש״ס 30%, איך הוא מריץ את בוסו למועמד? שיחליט מה קובע״ על הבחירות באלעד: ״ש״ס שלטה באלעד ארבע קדנציות, מדוע אסור ל-50% האחרים באלעד להתמודד?״
השר פרוש אמר את הדברים בריאיון אצל בלום וגלסנר בערוץ הכנסת והוסיף כי: ״חבל שהנושא המונציפלי עם ש״ס עלה לטונים גבוהים. צריך להתיישב ולעשות את הסדר ואפשר לעשות את זה. אני הצעתי כבר לפני שנה בואו נשב יחד ונעשה את המפה הארצית לצערי הצעתי לא התקבלה בש״ס״.
כזכור, חבר הכנסת אוריאל בוסו ממפלגת ש"ס, הכריז רשמית על ריצתו לראשות העיר בני ברק. בוסו יתמודד מול המועמד שתציב מפלגת יהדות התורה, שמועמדים מטעמה מאיישים את ראשות העיר ברצף מאז 1998. 
ההכרזה הגיעה לאחר גישושים מאחורי הקלעים של מפלגת ש"ס שהמהלך אכן כדאי. ואכן יש לבוסו על מה לסמוך. הגידול באוכלוסייה החרדית לא מיתרגם למנדטים עבור מפלגת יהדות התורה, שכבר כמה שנים מתנדנדת בין 6 ל-8 מנדטים. לעומת זאת, ש"ס כובשת את ליבם של צעירי המגזר, ובבחירות האחרונות הגיעה להישג מפתיע של 11 מנדטים.
ח״כ אוריאל בוסו שהודיע רק לאחרונה על כוונתו להתמודד לראשות עיריית בני ברק כבר ממריא בסקרים. סקר מחקר עומק שערך הסוקר שלמה פילבר ומכון ׳דיירקט פולס׳ בהשתתפות כ-4450 מתושבי העיר החרדית מסמן יתרון מובהק למועמד ש״ס. כאשר התוצאות הן: 45% בוסו. 27% זייברט. 21% טרם החליט ו-7% אף אחד מהם.
זהו סקר ראשון מאז שבוסו הכריז על ההתמודדות לשלטון המקומי. הסקר נערך לפי שכונות וקהילות. בסקר פילוחים של מצביעים חסידים, ליטאיים, ספרדים, הפלג, חב״ד, מודרני, מסורתי, דת״ל, שלומי אמונים, גור, ויז׳ניץ, בעלזא, חסידי הגר״ש אלתר ומפולח לפי כל השכונות בב״ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה