משפט

פרוטקשן בצפון: ניסה לסחוט מאות אלפי שקלים מבעלי צימר ונעצר

המלחמה בפרוטקשן עולה מדרגה: שוטרי מחוז צפון עצרו תושב טובא זנגריה החשוד בניסיון סחיטת דמי חסות בגובה 900,000 שקל משני בעלי עסקים, ואיים כי יפגע בהם ובמשפחותיהם
מערכת ice | 
סחיטה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
משטרת המחוז הצפוני הנאבקת בתופעת גביית דמי החסות (פרוטקשן), עצרה את יוסף חוסיין הייב, תושב הכפר טובא זנגריה בן 32. הוא חשוד כי ניסה לסחוט באיומים שני בעלי עסקים בצפון ודרש מהם לשלם מאות אלפי שקלים, אחרת יפגע בהם ובמשפחותיהם.
במשטרה התקבלו תלונות לפיהן אנשי עסקים קיבלו פניה באמצעות וואטסאפ לשלם דמי חסות במאות אלפי שקלים. במקרה אחד, בעל וילות אירוח בשכונת נוף כנרת בעיר צפת קיבל דרישה לשלם 400,000 שקל, אחרת ייפגע.

בעברית משובשת ורצופת שגיאות כתב הייב: ״תקשיב, אתה על הכוונת. יודעים כמה יש לך בתים וכמה כסף. תקשיב טוב מאד אם תדבר למישהו אתה והבנות שלך הלכתם והבתים ילכו. יש לך חוב 400,000 אלף".
במקרה אחר מנהל בית עסק להמרת כספים (צ׳יינג׳) באיזור הכפר בוקעתא, נדרש באיומים לשלם 500,000 שקל, אחרת ייפגע. בהודעה שקיבל נכתב: "יש לך עד יום שישי עוד יומיים להביא 500,000. יש לך עד היום בערב בשעה 07:30 לשלוח הודעה כי אתה מוכן. הבנת אידיוט. איתך טובא אל תשחק. תיזהר. אתה רוצה שנתחיל באלימות".
עם קבלת התלונות נפתחה חקירה במהלכה הצליחו להתחקות חוקרי המחוז הצפוני אחר זהות החשוד שנעצר. לאחר עבודה מאומצת נאספו די ראיות נגדו שהובילו להגשת הצהרת תובע על ידי פרקליטות מחוז צפון. מעצרו של החשוד הוארך, ובכוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.
משטרת ישראל קוראת לכל אזרח שנפל קורבן לעבירה המלווה באיומים, לא להיכנע לסחיטה ולהודיע מיד למשטרה. הניסיון המצטבר במגוון עבירות סחיטה באיומים, מלמד כי התשלום או הציות לאותו עבריין לא מבטיח דבר, ואף מעודד לא אחת את העבריינים להעמיק את הסחיטה, וכן להמשיך ולבצע את זממם כנגד אותו קורבן וקורבנות נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה