משפט

"אם בג"צ יבטל את חוק הנבצרות, הכנסת תעקוף את זה"

עו"ד דוד פורר לשעבר בכיר בפרקליטות המדינה טוען כי אם בית המשפט יחליט לבטל את חוק הנבצרות, אז הכנסת תחוקק שיעקוף את זה, זאת לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה כי היא תומכת בביטול חוק זה
מערכת ice |  1
הכנסת (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

ההתנגשות הבאה בין בית המשפט לממשלה? היום ייערך הדיון בבג"צ על ביטול חוק הנבצרות שידון בהחלטה לבטלו, בינתיים עו"ד דוד פורר לשעבר בכיר בפרקליטות המדינה התראיין אתמול לתוכנית הרדיו של אריה אלדד ורוני בר-און ברדיו 103, וטען כי אם בג"צ יחליט לבטל את החוק אז הכנסת תחוקק חוק שיעקוף את זה.

"איך יכול להיות פער כזה בין העמדות? הרי מעמדה של היועצת המשפטית לכנסת שווה ערך לזה של היועצת המשפטית לממשלה" פתח עו"ד פורר את דבריו" והוסיף: "ביטול של חוק יסוד אמור להיות רק מצב קיצוני, אף אחד לא יודע להגיד אם לבית המשפט העליון יש סמכות לבטל או לא, אם בית המשפט העליון ייקבע כי יש לו סמכות לבטל חוק יסוד אז הכנסת רשאית להגיד לחוקק חוק שיגיד לבית המשפט "טעית".

פורר הביא בנוסף את דעתו על בית המשפט ועל מה לדעתו תהיה פסיקת בית המשפט: "לדעתי לא יבטלו את החוק, לפי דעתה של היועצת המשפטית לכנסת, יש לבטל חוק יסוד רק במצב קיצוני ביותר, בהתחשב נתונים אלה החוק לא יבוטל".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ומה יאמר עו"ד פורר עם 64 חברי כנסת יצביעו בעד חוק יסוד:
    אורח 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנימין נתניהו מלך ישראל" כולל סמכויות בלתי מוגבלות למלך שיורשו הוא כנהוג בנו הבכור. מה אז? אי אפשר לבטל חוק יסוד מעתה ועד עולם?
    סגור