משפט

תהלוכת הרונדו של מסיימי י"ב עלולה לעלות להם ולהוריהם ביוקר

הזדמנות טובה ללמוד על מעמדו של נהג חדש שצריך להיזהר שבעתיים מלעבור עבירות תנועה, מי שעובר עבירות מסוימות כנהג חדש יצטרך לעבור שוב מבחן תיאוריה וטסט ואם לא די בזה ימשיך להיות נהג חדש שנתיים נוספות, כנהג חדש, ישנם נהגים שהם כבר 10 שנים "נהג חדש".
עו"ד לירן שמיר | 
נהיגה אגרסיבית (צילום freepik)
מסורת ה'רונדו', הכוללת תהלוכה שבה נוהגים תלמידי תיכון לחגוג את סיום חוק לימודיהם תוך צפירות, שירה או השמעת מוזיקה, ביצוע "חרקות" והוצאת חלקי גוף מהרכב, עשויה לעלות ביוקר לתיכוניסטים ואף להוריהם, שכן על נהג חדש חלים הגבלות ועונשים ייחודיים.
אומנם התיכוניסטים סיימו השבוע את תקופת לימודי החובה, אבל אם יפרו את הכללים הייחודים הנוגעים לנהג חדש, הם עלולים למצוא עצמם שוב על ספסל הלימודים כשיצטרכו להיבחן שוב בתיאוריה ולעבור מבחן מעשי "טסט", ואף בעבירות מסוימות ישלחו לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, במקרים מסוימים הוריהם עלולים להיפרד ממכוניתם  כשהיא תיגרר על ידי המשטרה לחניון המשטרתי בשל עבירות תנועה מסוימות של ילדיהם.
נתחיל ברונדו: הוצאת חלקי גוף מהרכב נחשבת לעבירת תנועה חמורה ביותר שתגרום לפסילת רישיון במקום ל30 יום ולהזמנת הנהג לבית המשפט, לפסילת רישיון ארוכה והעונש יהיה גם להתחיל מחדש תקופה של שנתיים נוספות נהג חדש על כל המשתמע מכך. אומנם על צפצוף ללא סיבה לרוב לא תהיה ענישה,  אך מי שיבצע חרקות למשל יעבור על עבירת נהיגה בקלות דעת ואף "בריונות בכביש" שנחשבת לעבירה מאוד חמורה שיכולה להביא למעצר.   מי שייסע לאט וללא סיבה מוצדקת בשיירת רונדו,  עשוי למצוא עצמו עובר עבירה של הפרעה לתנועה שכרוכה בהזמנה לבית משפט.

בעיקרון עבירות מסוימות יגרמו לנהג חדש להיות נהג חדש כל חייו, הגדרת נהג חדש היא לתקופה של  שנתיים מיום הוצאת הרישיון, אך אם במהלך התקופה הנ"ל עברתם עבירת תנועה, יש סיכוי גדול שבסיום התקופה, תתחילו מהתחלה לרצות שנתיים נוספות של נהג חדש.  ישנם נהגים שהם כבר יותר מ-10 שנים "נהג חדש"  כי בכל פעם הם עוברים עבירת תנועה שמחזירה אותם ליום שבו הוציאו לראשונה את רישיון הנהיגה.
לדוגמא, נהג חדש שנוסע מעל המהירות המותרת או נמצאה בבדיקת ינשוף כמות אלכוהול מעבר ל-50 מיקרוגרם, רישיונו יישלל, הוא יצטרך לעבור מחדש מבחן תיאוריה וטסט, במקרים מסוימים המשטרה תשבית את הרכב ל-30 יום, גם אם הרכב רשום על שם הוריו ואפילו אם מדובר ברכב העבודה של הוריו. אם חשבתם שסירוב לבדיקת שיכרות יעזור אז כדאי שתחשבו מסלול מחדש:  סירוב כמוהו כהודעה בשכרות. על פי חוק לנהג חדש עד גיל 24 אסור לשתות כלל, אם כי למעשה הענישה תהיה רק אם תימצא בדמו כמות מעל 50 מיקרוגרם, בנוגע לשכרות, לנהג חדש אסור לא רק לשתות אלא אסור שבזמן הנהיגה יימצא ברכב בקבוק אלכוהולי פתוח, בנוסף מה שלא הרבה יודעים על הנהג חל איסור מוחלט לשבת שיכור בכיסא הנהג גם כשהרכב כבוי. 
נהג חדש מלבד התקנת שלט נהג חדש, מחויב במלווה משך חצי שנה, מהם שלושה חודשים בכל שעות היום ושלושה חודשים נוספים עם מלווה לילה, על המלווה לשבת ליד הנהג, על המלווה חלים הכללים כמו על הנהג עצמו, המלווה נחשב לנהג לכל דבר, נהיגה ללא מלווה נחשבת לעבירה חמורה.
קיבלתם קנס על עבירת תנועה ושילמתם אותו, המשמעות היא שאתם מודים בעבירה שביצעתם, לכן במקרים רבים כדאי להתייעץ עם עורך דין טרם התשלום וטרם חלוף 90 יום, הזמן להגשת בקשה להישפט.
לנהג חדש שטרם מלאו לו 21 שנה, אסור להסיע יותר משני נוסעים, המשמעות של הסעה מעבר לשני נוסעים היא פסילת רישיון הנהיגה ע"י קצין משטרה ל-30 יום במקום, ולרוב בית המשפט יגזור עליו פסילה נוספת של מינימום 3 חודשים.  בנוסף ישנה הסנקציה של חילוט הרכב ל-30 יום, מבחן תיאוריה וטסט מחדש ואף זימון למכון הרפואי של בטיחות בדרכים.
עבירה של נסיעה במהירות מופרזת מעל המותר, שיכרות נהיגה בהשפעת סמים אי ציות לשוטר ועוד, יגרמו לשלילת רישיון, ובדיקה במכון הרפואי של לבטיחות בדרכים. משמעותה של ביצוע עבירה שבית המשפט גזר עליה פסילת רישיון בפועל ל-3 חודשים ויותר מחייבת נהג חדש הוצאת רישיון מחדש, תחויבו להיבחן שוב בבחינת תיאוריה נוספת, ותקופת הנהג החדש תתארך בשנתיים נוספות. יחד עם זאת חייבים לזכור כי תמיד לנהג ישנה הזכות להיוועץ עם עורך דין.
הכותב הוא עו"ד לירן שמיר ממשרד עו"ד שמיר ושו"ת, המשרד מתמחה בדיני תעבורה עבירות נהג חדש שכרות מהירות  תאונות דרכים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה