בארץ

שביתה באוניברסיטאות ובתיכונים, ראשי ערים שובתים רעב

המחאה מגיעה לשיא: ראשי אוניברסיטאות המחקר ומועצת התלמידים והנוער הארצית הכריזו על שביתה בעקבות המצב. שורת ראשי ערים הכריזו על שביתת רעב מול משרד ראש הממשלה
מערכת ice |  1
מחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
פיטורי שר הביטחון יואב גלנט מכים גלים, והמחאה על המהפכה המשפטית מגיעה לשיא: ראשי אוניברסיטאות המחקר וכן מועצת התלמידים והנוער הארצית הכריזו הלילה (בין ראשון לשני) על שביתה בעקבות המצב.
ראשי אוניברסיטאות המחקר הכריזו כי יעצרו את הלימודים ללא הגבלת זמן. בהודעה שפרסמו נכתב: "אנו ראשי אוניברסיטאות המחקר של ישראל, נשיאים, רקטורים והנהלות, נעצור החל מהבוקר את הלימודים בכלל אוניברסיטאות המחקר של ישראל, על רקע המשך הליך החקיקה החותר תחת יסודות הדמוקרטיה הישראלית ומסכן את המשך קיומה".

מועצת התלמידים הכריזה על שביתה מהבוקר בכיתות ז' עד י"ב וקראה לנבחרי הציבור "לעצור את החקיקה ולהתכנס להידברות באופן מיידי". יחד עם זאת, בחינות בגרות ומתכונות יתקיימו כרגיל. למעשה עצם השביתה מוטלת בספק כי מדובר בהחלטה של תלמידים, ובתי הספר יהיו פתוחים. משרד החינוך פרסם כי "יתקיימו פעילויות ושיח עם התלמידים".
להשבתת הלימודים מצטרפים גם המכללה האקדמית תל אביב-יפו, אוניברסיטת רייכמן, המכללה למינהל, המכללה האקדמית עמק יזרעאל, האקדמית רופין, המכללה האקדמית תל-חי, המכללה האקדמית ספיר ובצלאל. 
במקביל להכרזות השביתה, גם ראשי הרשויות המקומיות מצטרפים למחאה והכריזו על שביתת רעב מול משרד ראש הממשלה. בין ראשי הערים: ראש העיר הרצליה משה פדלון, ראש העיר כפר סבא רפי סער, ראש העיר קריית אונו ישראל גל וראש העיר כפר יונה שושי כחלון כידור.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם הרפורמה תעצר וינסו להפיל את הימין נדע שמאבק באמת על
    א 03/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הרפורמה תעצר וינסו להפיל את הימין נדע שמאבק באמת על שליטה. אם הרפורמה תעצר ו "פתאום" תביעה נגד לוין ורטומן נדע שהם צדקו שחייבים למהר לפני שתפרו להם תיק.
    סגור