משפט

בית החולים אסותא ממשיך להסתבך: משרד הבריאות בהכרזה דרמטית

משרד הבריאות הוציא הודעה דרמטית לפיה ד"ר הגר מזרחי, ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות, זימנה את אסותא רמת החייל להמשך שימוע. שימוע זה הוא בהמשך לשימוע שהתקיים ביום 24.5.23, בעקבות מחדל ההפריות
מערכת ice |  4
סניף אסותא רמת החייל (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
משרד הבריאות הוציא הודעה דרמטית לפיה ד"ר הגר מזרחי, ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות, זימנה היום (שלישי, 6.6.23) את אסותא רמת החייל להמשך שימוע. שימוע זה הוא בהמשך לשימוע שהתקיים ביום 24.5.23, ומטרתו לברר לעומק חלק מהסוגיות שהועלו במעמד השימוע.
כזכור, לאחרונה נודע כי מחדל נוסף בתחום ההפריה שגם הוא התרחש באחד מבתי החולים של אסותא. משרד הבריאות דיווח על כך כי קיים חשד שהפריה שבוצעה בבית החולים אסותא ברמת החייל בת"א הביאה לכך שהילד שנולד אינו הבן הביולוגי של האב, אלא רק של האם ותורם זרע אחר.
יותר מכך, התברר כי בית החולים כשל בדיווח למשרד הבריאות על האירוע לאחר שהזוג פנה לאסותא בנושא. חשדו של הזוג עצמו התעורר לאחר שהתגלו אצל הילד בעיות גנטיות אותן הם ביקשו לבדוק. בדיקה כפולה שנעשתה בגרמניה הוכיחה כי אכן האב החוקי אינו האב הגנטי של הילד. לפי ynet, מטעם אסותא נטען ראשית כי לא נעשתה פנייה למשרד הבריאות כי הנושא היה בבירור מאוד התחלתי. לאחר מכן שונתה גרת בית החולים ונטען כי בית החולים לא רצה להפר את חיסיון הזוג והילד.
שרד הבריאות שלל את שתי הטענות הללו ונזף בבית החולים. היום (שבת) מסתמן כי מחר כבר יתכנסו במשרד כדי להחליט איזו ועדה תדון בחשדות משמע, האם תהיה זו אותה ועדה שדנה גם במחדל ההפריה הקודם או שתקום ועדה חדשה. כעת, משרד הבריאות כאמור זימן את אסותא לשימוע נוסף.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    להפסיק לתת לאסותה טיפולים
    Or 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צריכים להפסיק לתת לאסותא אישור לטיפולי פוריות עד לבדיקות יסודיות בנושא והחלטה נבונה אם הם מתאימים
    סגור
  • ומה עם כל העוברים ששמורים שם??
    שוק 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאוחסנים שם כמויות של עוברים ואנשים נמצאים באמצע תהליך, יש להוריד את כמות הטיפולים שם ולעשות בדק בית רציני ולהפסיק עם המסחרה
    סגור
  • 1.
    מתי יחקרן מה קורה שם כשמנותח מסתבך לאחר ניתוח פרטי? (ל"ת)
    דרושים שקיפות 06/2023/06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • מצטרפת
    אנונימי 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נותחתי באסותא והסתבכתי פור לייף
    סגור