משפט

אחרי 4 שנים: חמישה גברים הורשעו בשוד תכשיטים נועז

הגנבים גנבו פריטים יקרים בשווי 113 מיליון אירו (98 מיליון ליש"ט) מהמוזיאון הממלכתי של דרזדן ב-2019
מערכת ice | 
שוד (צילום freepik)
חמישה גברים נמצאו אשמים בשוד תכשיטים נועז בעיר דרזדן שבגרמניה. הגנבים גנבו פריטים יקרים בשווי 113 מיליון אירו (98 מיליון ליש"ט) מהמוזיאון הממלכתי של העיר ב-2019.
המשטרה מצאה רבים מהתכשיטים, כולל חרב מצופה ביהלומים, אך ישנו חשש כי שאר האוצר שנבזז לא יימצא לעולם. הגברים, כולם בני משפחת פשע ידועה לשמצה, צפויים לעונשים של ארבע עד שש שנים בכלא.
זה היה שוד שתוכנן בקפידה. החבורה, שהתגוררה בברלין, ביקרה במקום מספר פעמים והכינה את נקודת הכניסה שלה מראש, תוך כדי שימוש במכונת חיתוך הידראולית כדי לנסר את הסורגים של כיסוי החלון המגן לפני שהדביקה אותם בחזרה למקומם.
ואז, בשעות הבוקר המוקדמות של ה-25 בנובמבר 2019, הם הציתו פאנל מפסק ליד המוזיאון, והפילו את הרחובות שמסביב לחושך בעוד שניים מהגברים חמקו פנימה. מצלמות אבטחה לכדו את הגנבים לובשי מסכות מניפים גרזנים כשנכנסו ל-Gruenes Gewoelbe - או הכספת הירוקה - שם ניפצו את ויטרינות הזכוכית כדי להגיע אל האוצר.
לאחר מכן ריססו הגנבים מטף קצף על החדר כדי לכסות את עקבותיהם לפני שנמלטו באאודי שאותה הציתו והותירו בחניון לפני שנמלטו חזרה לברלין.
לאחר חקירה של שנה, המשטרה ביצעה את המעצרים הראשונים שלה. כל המורשעים היום הם חברים במה שנקרא "שבט רממו" לה יש כמה "חמולות" בגרמניה; מדובר ברשתות משפחתיות עם שורשים ערביים האחראים לפשע מאורגן גדול, כולל בשנים האחרונות פשיטה על חנות כלבו ושוד בנק.
אחד הגנבים של דרזדן הורשע בעבר בגניבת מטבע זהב ענק, ששקל 100 ק"ג (220 ליש"ט), ממוזיאון בודה בברלין בשנת 2017. המטבע מעולם לא נמצא, ומאמינים שהוא נשבר או נמס.
"יש אנשים שגונבים יצירות אמנות מתוך תשוקה לאמנות, אבל זה באמת היה ההפך", אומרת מריון אקרמן, המנהלת הכללית של אוספי האמנות הממלכתיים של דרזדן. "לא היה להם מושג מה הם לקחו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה