משפט

עיריית חיפה חטפה תביעה ייצוגית במאות מיליונים: בית המשפט הכריע

בית המשפט דחה על הסף בקשה לתובענה ייצוגית נגד תאגיד "מי כרמל" ועיריית חיפה על סך כ-140 מיליון שקל. כל הפרטים לפניכם
מערכת ice |  2
משפט (צילום vecteezy, shutterstock)
הבוקר (שלישי) בית המשפט דחה על הסף בקשה לתובענה ייצוגית נגד תאגיד "מי כרמל" ועיריית חיפה על סך כ-140 מיליון שקל. הטענה שעמדה בבסיס התובענה הייתה כי תאגיד "מי כרמל" והדירקטורים שלו 'ויתרו', עקב לחצים פסולים שהפעילה עיריית חיפה, על היטלי ביוב שקיבלו מבז"ן וממשרד הביטחון.
בית המשפט כאמור דחה את התביעה לאחר שקבע כי היא אינה עומדת  בעילות הקבועות בחוק תובענות ייצוגיות וכי אין לקבוע כי השירות הניתן לצרכני המים בעיר חיפה נפגע כתוצאה מההליכים המשפטיים שניהלה העירייה.
עוד נקבע על ידי בית המשפט כי על פניו, החלטת התאגיד שלא לערער על ההחלטות השיפוטיות, שמכוחן הועברו תקבולי הביוב לעיריית חיפה, אינה לוקה בפגם המצדיק התערבות שיפוטית. את עיריית חיפה ייצגה עו"ד גלית אקרמן, סגנית היועצת המשפטית לממשלה.
עם תחילת פעילותו של התאגיד נותרו גורמים שונים, לרבות מפעלים מקבוצת בז"ן ומשרד הביטחון, חייבים חובות גדולים בשל היטלי ביוב ואגרות הנחת צנרת מים שלא שולמו לעירייה טרם הקמת התאגיד. המחלוקות בגין תשלום חובות אלו התבררו במספר הליכים משפטיים ומינהליים בהם גם נדונה השאלה האם זכויות התביעה עברו לתאגיד.
בסופו של יום הסתיימו כל ההליכים בהסדרי פשרה וגישור במסגרתם שילמו החייבים לעיריית חיפה בלבד סך של כ-139.5 מיליון שקל. בנוסף, המבקש, תושב העיר חיפה וצרכן של התאגיד, הגיש בקשה לאישור הגשת תובענה כייצוגית כנגד תאגיד מי כרמל בע"מ ונושאי משרה בתאגיד, אך כאמור בית המשפט דחה אותה על הסף.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יצוגי לך תישתה ממי ים המלח
    חכם 04/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חארטטו
    סגור
  • 1.
    עירית חיפה
    דין דין 04/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוחן מים .ניסה לעשות קופה מטענה מפוקפקת.
    סגור