משפט

נוכל הקריפטו מודה בחפותו באשמת מתן שוחד לבכירים סיני

צוותו של סם בנקמן-פריד הולך להגיש לבית המשפט בקשה לפיה מרשו יכול להישפט רק על אישומים שהיו נגדו לפני הסגרתו לארה"ב בשנה שעברה
מערכת ice |  1
סם בנקמן פריד, מייסד FTX (צילום vecteezy, freepik, יוטיוב/ CNBC)
סם בנקמן-פריד הודה ביום חמישי בבית המשפט הפדרלי בניו יורק בחפותו בסדרת אישומים נוספים שהוגשו נגדו הקשורים לקריסת בורסת הקריפטו שלו FTX. 
בכתב אישום נוסף שהוגש נגדו בתחילת השבוע, בנקמן-פריד הציע שוחד של לפחות 40 מיליון דולר לפקידי ממשל סיניים על מנת שישחררו נכסים קפואים הקשורים לעסקי מטבעות הקריפטו שלו. 
רשויות האכיפה הסיניות הקפיאו בתחילת 2021 חשבונות מסחר קריפטו שלקרן הגירוד אלמדה ריסרץ' (Alameda Research), המזוהה עם FTX ,בשתי בורסות מטבעות הקריפטו הגדולות בסין בסכום שווה ערך לכמיליארד דולר בקריפטו. 
תחילה, ניסה בנקמן-פריד לשחרר את החשבונות דרך עורכי דין, אך שזה לא הצליח, אישר לתת שוחד של כ-40 מיליון דולר. תשלום השוחד הועבר בנובמבר 2021 מחשבון הסחר הראשי של אלמדה לארנק מטבעות קריפטו פרטי.
כזכור, לאחר ש-FTX קרסה בנובמבר האחרון, ברח בנקמן-פריד לאיי הבהמה, שם נעצר בדצמבר. הוא הוסגר זמן קצר לאחר מכן חזרה לארה"ב ובינתיים נמצא תחת מעצר בית בבית הוריו בקליפורניה אחרי ששילם ערבות של 250 מיליון דולר. הרשויות בארה"ב הגישו נגדו כתב אישום, בין השאר בטענה כי הונה את המשקיעים במיליארדי דולרים לפני ש-FTX קרסה. 
פרקליטו של בנקמן-פריד, מרק כהן, אמר היום כי הוא מתכנן להגיש בקשה לפיה מרשו לא יישפט בכל הסעיפים. הצוות של בנקמן-פריד יטען שמישהו שהוסגר במסגרת אמנת ההסגרה בין ארצות הברית ואיי הבהמה יכול להישפט רק באישומים שבגינם הוסגר. "כפי שאמר מר כהן בבית המשפט, אנו מערערים על האישומים החדשים כאשר יוגשו בקשות", אמר דובר של בנקמן-פריד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הודה בחפותו?????
    ארסמוס 03/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין עורך לשוני לאתר הזה?
    סגור