משפט

רשת 13 בניצחון ענק בבית המשפט: זה הפיצוי שתקבל

לאחר שתובע, נשא HIV טען כי רשת אחראית לתוכן התגוביות (טוקבקים) שפורסמו לכתבה שעלתה לאתר האינטרנט, ואשר חשפו את שמו ואת כתובתו, ומשכך פגעו בפרטיותו והוציאו את דיבתו, בית המשפט דחה את התביעה והשיתה עליו פיצוי שישלם לרשת 20 אלף שקל. מה הסיבה?
מערכת ice | 
דב גיל הר (צילום משה שי, פלאש 90)
עו"ד דורון קול, שותף בפירמת עורכי הדין פישר (FBC), בעל מומחיות בדיני בידור ולשון הרע,  ייצג את חברת רשת מדיה בתביעת לשון הרע ופגיעה בפרטיות שהוגשה על ידי פלוני (אשר שמו אסור לפרסום).
התביעה הוגשה על רקע כתבת תחקיר של העיתונאי דב גילהר אשר שודרה במגזין "בירוקרטיה" בערוץ 10, בנוגע לפלוני, נשא HIV, אשר הגיש תביעות באופן סדרתי נגד רופאי שיניים ומכוני קוסמטיקה בטענה כי סירבו לטפל בו עקב מחלתו. בתביעתו טען התובע, בין היתר, כי הכתבה מהווה לשון הרע כלפיו.

כן טען, כי רשת אחראית לתוכן התגוביות (טוקבקים) שפורסמו לכתבה שעלתה לאתר האינטרנט, ואשר חשפו את שמו ואת כתובתו, ומשכך פגעו בפרטיותו והוציאו את דיבתו. בית המשפט דחה את התביעה.
באשר לכתבה, נקבע כי פניו של התובע וקולו טושטשו, ומשכך לא יכולה לקום לו עילת תביעה בלשון הרע. באשר לטוקבקים נפסק, כי משעה שרשת פעלה בהתאם למנגנון של "הודעה והסרה", רשת  אינה אחראית לתוכנם של הטוקבקים שפורסמו באתר על ידי צדדים שלישיים.  
עו"ד דורון קול, שותף בפירמת עורכי הדין פישר (FBC), בעל מומחיות בדיני בידור ולשון הרע אמר, כי "בית המשפט אימץ את עמדתנו, וקבע כי משעה שרשת פעלה בהתאם למנגנון של הודעה והסרה, אין לה אחריות על תוכן פוגעני שפורסם על ידי צדדים שלישיים". כמו כן, פסק לטובת רשת 13 פיצוי הוצאות מהתובע בסך 20 אלף שקל.

עו"ד דורון קול (רמי זרנגר)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה