משפט

תיק הצוללות: החוקרים המציאו חשד לפדופיליה כדי לחדור למיילים

חוקרי תיק 3000 שביקשו לחדור למיילים של סגן ראש המל"ל לשעבר ורעייתו, עתרה לקבל צו חיפוש בטענה כוזבת כאילו הם חשודים בהפצת פדופיליה. סנגורו: "התנהלות שערורייתית"
מערכת ice |  1
צוללת מסוג HMS Ambush Astute חוזרת לבסיס שלה בסקוטלנד (צילום אלביט)
חוקרי תיק הצוללות (3000) חדרו אל תיבות הדוא"ל של סגן ראש המל"ל לשעבר אבריאל בר יוסף ואשתו עליזה, תוך הצהרה כוזבת לבית המשפט כי הם חשודים בהחזקת חומרי פדופיליה.
כך עולה מדרישת סנגורם עו"ד ז'ק חן, אשר פנה אתמול (רביעי) לבית משפט המחוזי בתל אביב בדרישה להורות לפרקליטות להעמיד לעיונו את כל המידע שהוצג לפני בית המשפט, עת ביקשו חוקרי המשטרה להוציא צווים שיפוטיים לתיבות המייל של בני הזוג בוואלה.

עו"ד חן טוען בבקשתו כי כי הצו לתפיסת המיילים הושג "על בסיס טענות שקריות ביודעין, אשר ייחסו למבקש ורעייתו בכזב חשד בדבר הפצת חומרי תועבה בדמות קטין". לדבריו, "עובדה זו שוללת את תקפם ובהתאמה פוסלת את קבילותן של הראיות שהושגו על בסיסם".
בנוסף, טוען עו"ד חן כי בחומר "יש כדי ללמד, פעם נוספת, על התנהלותה השערורייתית של היחידה החוקרת בפרשה ובכך לבסס את הטענות המשפטיות הנובעות מהתנהלות חמורה זו". 
"המבקש ורעייתו מעולם לא הוחשדו בביצוע מעשים מסוג זה או מסוג דומה לו", אמר עו"ד חן, "בחומר החקירה אין להכפשה שקרית זו סימן וזכר. לעמדת ההגנה, על פני הדברים עולה החשש שקיים קשר בין הוצאת הצווים האסורים על יסוד ההצהרות השקריות כאמור, לבין הוצאת הצווים מכוחם הועלו תוכנות הרוגלה בתיק".
עו"ד חן טוען כי המידע שהושג לכאורה בחיפוש בתיבות המייל של השניים, שימש בהמשך את המשטרה על מנת לפנות לשופט אברהם טל, כדי להוציא צו הדבקה ברוגלה לאשתו של סגן ראש המל"ל שכלל לא הייתה חשודה, מחשש שבר יוסף משתמש בתיבת המייל של רעייתו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רפורמה עכשיו ומיד
    מירו 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכן צריך יותר מתמיד רפורמה במערכת המשפט.
    סגור