משפט

ח"כ רוטמן: "בתי המשפט דואגים לזכויות הנאשמים ולא לזכויות הנפגעים"

ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית ממשיך להלום במערכת המשפט ואומר בקול רם את מה שהוא חושב 
דוד זולדן | 
שמחה רוטמן (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
פאנל מומחים שעסק בסוגיית פסקת ההתגברות התקיים היום במכללה האקדמית הדסה ירושלים. חברי הפאנל היו פרלמנטרים משני צדי המתרס והכותרות לא איחרו לבוא. ח"כ שמחה רוטמן יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט טען בין השאר כי: "מדובר בזכויות אדם מול המערכת, הכנסת היא מחוקק רגיש, הלוואי שבתי המשפט היו מקפידים על החוק כמו הכנסת. בתי המשפט רומסים כמעט מדי יום את הזכויות גם כאשר הם דואגים לזכויות הנאשמים ולא לזכויות הנפגעים".
עוד טען רוטמן: "הכנסת מגנה על זכויות האדם יותר מאשר בתי המשפט. צריך לפחד מהכוח, חשוב להיות נחושים במשימה ולהשיב את הריבונות לעם. בהקשר זה, גם מהלך ההתנתקות היה פשע. גוף פוליטי צריך כוח. בחירת השופטים חשובה ביותר, קיימות פגיעות רבות באזרח הקטן הזכות הבסיסית במדינה דמוקרטית נזרקה לפח - הזכות להשתתף בשלטון ולבחור נציגים. תנו לבית המשפט לשמור לכם על הדמוקרטיה. לכן חשוב ביותר ששופטי בתי המשפט העליון יבחרו על ידי נציגי העם".
ח"כ אלון שוסטר מי שכיהן עד לאחרונה כשר הביטחון העיר כי: "נושא פסקת ההתגברות הוא נושא מורכב ויש הגיע להסכמות לגביו לאחר דיונים. חלק גדול מהשופטים לא יראים מאיש. ראש הממשלה נמצא בניגוד עניינים, הממשלה שלו מובילה מהלך בלתי הגיוני בעליל".
ד"ר אביעד בקשי טען כי "יש להמתין עם סוגיית ההתגברות ועילת הסבירות אינה לגיטימית כלל ואין להתערב בהחלטות של דברים מקצועיים". ד"ר מיטל פינטו סברה כי: "אין לבטל לחלוטין את עילת הסבירות - יש לגבש קריטריונים לגביה ולהמעיט את השימוש בה". 
הפאנל התקיים בחוג לפוליטיקה ותקשורת במכללה האקדמית הדסה ירושלים ביוזמת אגודת הסטודנטים  ולקחו בו חלק חברי כנסת ומומחים בנושא. עוד נכחו באירוע: יו"ר אגודת הסטודנטים עומר לוי וראש החוג לפוליטיקה ותקשורת, פרופ' דורון שולצינר. את הפאנל הנחה ד"ר עמיר פוקס  חוקר בכיר בתוכנית להגנה על ערכים ומוסדות דמוקרטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה