משפט

מאסק הגיע לבית המשפט – והאשים את התובעים נגדו

מנכ"ל טוויטר וטסלה עלה לדוכן העדים בבית המשפט, ולאחר שנשבע לומר את כל האמת טען שאסור לייחס חשיבות לציוצים שלו ברשת החברתית שהוא מנהל. הוא אף הוסיף כי אלה שתובעים אותו צריכים להיות "מוצאים אל מחוץ לחוק", משום שהם "אנשים רעים"
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום flickr, vecteezy)
בעליה ומנהלה בפועל של הרשת החברתית טוויטר חושב שאסור לייחס יותר מדי חשיבות למה שנאמר בה – כך לפחות הוא טען אתמול (שישי), תחת שבועה, בעדותו בפני חבר מושבעים בבית משפט פדרלי בסן פרנסיסקו.
"רק בגלל שאני מצייץ משהוא זה לא אומר שאנשים מאמינים לזה או ינהגו לפי זה", טען מאסק על דוכן העדים, והוסיף כי מגבלת התווים ברשת החברתית (שעלתה מאז) מקשה על שיתוף מלוא האמת: "אני חושב שאפשרי לחלוטין לומר את האמת, אך האם אפשר לומר את כולה (ב-140 תווים)? ברור שלא".
מאסק נקרא להעיד בתביעה הייצוגית שהגישו נגדו משקיעי טסלה ב-2018, לאחר שצייץ כי הוא "שוקל להפוך את טסלה לפרטית ב-420 דולר" (למניה), וכי "התעניינות משקיעים מאושרת". הציוץ גרם למסחר במניית טסלה לזנק פי יותר מ-10, והמחיר שלה קפץ וצנח באופן חד במשך שבועות לאחר מכן, עד שהבהיר בבלוג של יצרנית הרכב החשמלי כי היה במו"מ למכירת החברה לקרן ההשקעות הלאומית של סעודיה, כחלק מניסיונה להפחית את התלות הכלכלית של המדינה בנפט – אך העסקה לא הבשילה.
כדי להוכיח שמשקיעים לא תמיד לוקחים את הציוצים שלו כבסיס להחלטות ההשקעה שלהם, הוא סיפר כי "היו מקרים רבים שבהם חשבתי שאם אני הולך לצייץ משהוא, מחיר המניה יירד: לדוגמא, בנקודה מסוימת צייצתי שחשבתי שלדעתי מחיר המניה גבוה מדי – והוא (רק) עלה עוד יותר, מה שהיה, אתם יודעים, מנוגד להיגיון".
הציוץ אודות העסקה שלא הבשילה סיבך את מאסק רבות: מלבד התביעה הייצוגית של המשקיעים שבה דן כעת בית המשפט, הוא כבר נקנס ב-40 מיליון דולר (20 מיליון מכיסו ו-20 מיליון מחשבונה של טסלה) על מה שנציבות ניירות הערך והבורסות (SEC) הגדירה כ"הונאה", ונאלץ לוותר על תפקידיו כיו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל טסלה (אם כי הוא עקף את ההחלטה הזו על ידי כך שוויתר על התארים רק בשם, החליף אותם במילה Technoking ושמר על כוחו) ולהעביר כל ציוץ בנוגע לחברה לאישור המחלקה המשפטית שלה.
מאסק אמר גם כי המשקיעים שהפסידו בשל הפעילות שעורר הציוץ אשמים, למעשה, בהפסדים, משום שמדובר במכירה בשורט, שלדעתו היא "צריכה להיות מחוץ לחוק", משום ש"לדעתי, זו דרך לאנשים רעים בוול-סטריט לגנוב כסף ממשקיעים. לא טוב".
עדותו של מאסק נמשעה פחות מחצי שעה, שבסיומה הודיע בית המשפט כי זמן הדיון ליום זה תם, ומאסק התבקש לשוב להמשך העדות ביום שני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה