משפט

תקף עובדים סוציאליים וזוכה: "מצב פסיכוטי הכתיב את מעשיו"

גבר שתקף עובדים סוציאליים במחלקת הרווחה בהרצליה זוכה מאשמה על ידי בית המשפט, אשר קבע כי התוקף היה בהתקף פסיכוטי שגרם להזיות ולכן אינו אחראי למעשיו
מערכת ice | 
תביעה (צילום pexels)
גבר שתקף עובדים סוציאליים במחלקת הרווחה בהרצליה זוכה מאשמה בבית המשפט, לאחר שהשופט איתי הרמלין קבע שהוא לקה בנפשו בעת התקיפה. הפרקליטות טענה כי הוא היה אחראי למעשיו וכי התנהג באלימות בעקבות הליך גמילה מסמים.
האירוע התרחש לפני כארבע שנים ובמסגרתו הגבר טען ששמע קולות אשר גרמו לו לבוא ולבקש טיפול, כל על פי אתר פסקדין. לפי כתב האישום הגבר נכנס למשרד הרווחה בהרצליה וצעק: "אני לא יכול לשמוע את הרעש הזה. תשתיקו את הקולות האלה". לאחר מכן הוא החל לזרוק את פריטי המשרד ושרט את השולחנות, ואף איים שיחנוק את אחת העובדות במקום.
בניסיון לטפל במצב, שני עובדים סוציאליים ניגשו אליו ודחפו את הגבר לכיוון היציאה אך הוא הדף אותם בחוזקה ואף הכה אותם באגרופיו. אחד העובדים נפגע בראשו בעקבות האלימות ונדרש לתפרים. העובד השני הצליח להבריח את הגבר מן המקום.
בעת המשפט התגלה כי הגבר התוקף היה מכור לסמים קשים, אך לא היה מוכר לאגף הרווחה. התוקף המשיך לטעון כי שמע קולות שקראו לו לקבל טיפול. כאמור, פרקליטות טענה שהתוקף לא היה במצב פסיכוטי אלא תחת השפעת סמים או לחילופין במהלך תגובת גמילה מסמים - מה שהופך אותו לאחראי על מעשיו.
בניגוד לכך, בעת החקירה הראשונית במשטרה, החוקרת התרשמה כי אכן מדובר באדם שלוקה בנפשו וחוות הדעת הנגדית של פסיכיאטר מטעם ההגנה סברה כי הוא היה נתון למצב פסיכוטי שהביא להזיות. השופט איתי הרמלין צודד בחוות דעת זו וזיכה אותו מאשמה. השופט הסביר כי העדויות מראות כי התוקף היה ב"מצב פסיכוטי שהכתיב את מעשיו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה