משפט
תביעת ענק נגד YANGO: זו הסיבה שנוסעי המוניות זועמים
בקשה לתביעת ענק ייצוגית נגד האפליקצייה על סך 13.8 מיליון שקל בשל שירות ה-FIX שלה: "קביעת מחיר הנסיעה מראש בשירות יאנגו FIX הופכת את הנסיעה ליקרה יותר ממה שקובע המונה, בניגוד לחוק"
תביעת הענק תאושר? על פי בקשה תביעה ייצוגית, אפליקציית המוניות יאנגו גובה לכאורה מהנוסעים יותר מהמותר בחוק. כמו כן, שירות ה-FIX שמציג מראש את מחיר הנסיעה, למעשה בכלל מופעל בניגוד להוראות משרד התחבורה. בית המשפט המחוזי בתל אביב ידון בבקשה.
על פי הפרסום ב-וואלה, מי שעומדת מאחורי בקשת התביעה היא הנוסעת שבשמה הגישו את התביעה עורכי הדין רוברט אפשטיין ותומר ברם ממשרד ברם אפשטיין, שמעריכים את הנזק האישי שלה ב-805 שקל ונזק כללי לנוסעים בסך 13.77 מיליון שקל.
שירות ה-FIX של יאנגו הושק בישראל ב-2019, על פיו הנסיעה היא במחיר קבוע מראש, בלי קשר לעומסי תנועה לא צפויים, על סמך מידע משרתים. בחברה הבטיחו כי המחיר יהיה זול בשירות הזה מאשר המחיר במונה, או לכל היותר שווה לו. משרד התחבורה הגיש כתבי אישום נגד יאנגו ונגד 67 נהגי מוניות שהשתמשו באפליקציה ללא הפעלת מונה כנדרש.
"לכתב התביעה צורפו 12 קבלות על נסיעה ביאנגו באוקטובר ובנובמבר 2022, שבהו דרשה התובעת מהנהגים להפעיל מונה מראש. בכולן היה המחיר בפועל גבוה מזה שקבע המונה, בפער שנע בין 10 אגורות ל-15.5 שקל, ובממוצע, גבוה ב-9 שקלים".
עוד ב-
מיאנגו נמסר: "קיבלנו את התביעה, אנו לומדים אותה וכמובן שנפרוש את עמדתנו בפני בית המשפט".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.תביעה ייצוגיתיריב 02/2024/28הגב לתגובה זו0 0אשמח לדעת מי העורך דין שעומד מאחורי התביעהסגור