משפט

תביעת ענק נגד YANGO: זו הסיבה שנוסעי המוניות זועמים

בקשה לתביעת ענק ייצוגית נגד האפליקצייה על סך 13.8 מיליון שקל בשל שירות ה-FIX שלה: "קביעת מחיר הנסיעה מראש בשירות יאנגו FIX הופכת את הנסיעה ליקרה יותר ממה שקובע המונה, בניגוד לחוק"

מערכת ice |  1
שוד נהג המונית (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, unsplash)
תביעת הענק תאושר?  על פי בקשה תביעה ייצוגית, אפליקציית המוניות יאנגו גובה לכאורה מהנוסעים יותר מהמותר בחוק. כמו כן, שירות ה-FIX שמציג מראש את מחיר הנסיעה, למעשה בכלל מופעל בניגוד להוראות משרד התחבורה. בית המשפט המחוזי בתל אביב ידון בבקשה.
על פי הפרסום ב-וואלה, מי שעומדת מאחורי בקשת התביעה היא הנוסעת שבשמה הגישו את התביעה עורכי הדין רוברט אפשטיין ותומר ברם ממשרד ברם אפשטיין, שמעריכים את הנזק האישי שלה ב-805 שקל ונזק כללי לנוסעים בסך 13.77 מיליון שקל.

שירות ה-FIX של יאנגו הושק בישראל ב-2019, על פיו הנסיעה היא במחיר קבוע מראש, בלי קשר לעומסי תנועה לא צפויים, על סמך מידע משרתים. בחברה הבטיחו כי המחיר יהיה זול בשירות הזה מאשר המחיר במונה, או לכל היותר שווה לו. משרד התחבורה הגיש כתבי אישום נגד יאנגו ונגד 67 נהגי מוניות שהשתמשו באפליקציה ללא הפעלת מונה כנדרש.
"לכתב התביעה צורפו 12 קבלות על נסיעה ביאנגו באוקטובר ובנובמבר 2022, שבהו דרשה התובעת מהנהגים להפעיל מונה מראש. בכולן היה המחיר בפועל גבוה מזה שקבע המונה, בפער שנע בין 10 אגורות ל-15.5 שקל, ובממוצע, גבוה ב-9 שקלים".
מיאנגו נמסר: "קיבלנו את התביעה, אנו לומדים אותה וכמובן שנפרוש את עמדתנו בפני בית המשפט".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תביעה ייצוגית
    יריב 02/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשמח לדעת מי העורך דין שעומד מאחורי התביעה
    סגור