תיירות

הסוף לעוקץ המוניות מנתב"ג: זו המהפכה שמחכה לנוסעים

רשות שדות התעופה פועלת להסדרת המוניות מנתב"ג:שירות המוניות יהיה תחת פיקוח, ברמת שירות גבוהה לנוסעים, ובאמצעים טכנולוגיים מתקדמים. מכרז המוניות החדש בנמל התעופה בן גוריון יוצא לדרך. מה התנאים ומה תרוויחו?
מערכת ice |  32
עוקץ המוניות (צילום פלאש 90, Magma Images)
רשות שדות התעופה מפרסמת היום (חמישי) מכרז להפעלת מערך המוניות בנתב"ג. במסגרת המכרז  וכדי להבטיח שירות ברמה גבוהה לנוסעים  כללה רשות שדות התעופה מתן  סבסוד לחברה הזוכה  במכרז, בסך 6.3 מיליון שקל בשנה ובכדי להבטיח רמת כח אדם ורמת שירות גבוהה לנוסעים.
הנסיעות מנתב"ג יחוייבו בפיקוח על הפעלת  מונה בנסיעה כפי שנקבע בצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירי נסיעה במונית). שעות הפעילות במכרז  תהינה 24 שעות/ 7 ימים בשבוע/364 ימים בשנה.כ-40% מהנוסעים המגיעים ארצה נוסעים מנתב"ג במוניות. מנמל תעופה בן גוריון יוצאות בשנה כ-1.7 מיליון מוניות.

על מנת לתת רמת שירות  גבוהה  לנוסעים  בלוחות זמנים קצרים   בנתב"ג  תפעל חברת מוניות בזכיון  שתאפשר  מוניות זמינות בכל כמות בכל נקודת זמן עבור הנוסעים הנכנסים לארץ. חברת המוניות על פי הרשאה בנתב"ג תחויב באפליקציה לשירות הנוסעים שתאפשר מענה זמין ומתקדם לנוסעים.  
במכרז יכולות להשתתף תחנות מוניות להן מינימום 100 מוניות זמינות או /ו חברה שמנהלת ומפעילה אפליקצייה למוניות לה לפחות 100 מוניות . בנמל התעופה בן גוריון פועלות מוניות לטובת הסעת הנוסעים  המגיעים לישראל הן מוניות בנסיעה מיוחדת הפועלות בנתב"ג באמצעות הרשאה  הזמינות  בכל עת ולמען תדירות  המשתמשים, מוניות מזדמנות, מכל יעד בארץ   בנסיעה מיוחדת, הרשאיות  לקחת נוסעים מנתב"ג בנסיעה מיוחדת על פי בקשת הנוסע, מוניות מוזמנות מראש, מוניות המבצעות נסיעה מיוחדת "לפי הזמנה מראש הרשאיות  להסיע נוסעים מנתב"ג בנסיעה מיוחדת אם להן  אישור יציאה חד פעמי בעבור הנסיעה ,ומוניות בקווי שירות.
חברת המוניות הזוכה במכרז תנהל ותפעיל  באמצעים טכנולוגיים ואפליקצייה ייעודית את מערך השירותים הכולל של הסעת נוסעים במוניות, בנסיעות מיוחדות, באמצעות מוניות רשומות אצל המפעיל, מוניות מזדמנות, ומוניות לפי הזמנה מראש, ,קליטה ורישום של המוניות, בנסיעות מיוחדות בכניסה למתן השירות, ניהול מלא של כל מערך המוניות במתחם נתב"ג, הכוונת מוניות למתן השירות , ניהול  סדרנות והכוונה של הנוסעים בתור ההמתנה למוניות ועוד.
תקופת ההרשאה למתן השירותים  הינה לחמש שנים ועוד 48 חודשים באופציה. כפי הקיים בנמלי תעופה בינלאומים בעולם, חברות מוניות בזכיון מאפשרות שירות זמין לנוסעים, אמין, ותחת פיקוח. בשירותי המוניות יושקעו אמצעים טכנולוגיים מהשורה הראשונה: מערכת ניהול באמצעות ג'. פי. אס. וניהול תור נהגים ממוחשב. מערכת סלולארית באמצעותה ניתן לשלם את שכר הנסיעה במונית באמצעות כרטיס אשראי, ישראליים ובין לאומיים, מטבע מקומי ובמטבע זר.
תגובות לכתבה(32):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    חייבים להעלות את מחירי המוניות
    אורי 12/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 7
    זה יוריד אולי חלק מהחאפרים אבל תשימו לב שמחירי הנסיעה במונית לא זזו הרבה שנים והמחירים של הכל עלה גם להם מגיע להתפרנס בכבוד.
    סגור
  • אתה בטח נהג מונית , אם לא.... אתה תמים או כסיל .
    מור 12/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 2
    או שניהם ביחד . רוב נהגי מוניות הם גנבים ומנצלים את הציבור .
    סגור
  • 22.
    לציבור הישראלי ולתקשרת אומר דבר אחד
    אלי 12/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בתור נהג מונית 15 שנים העוקץ והבלגאן ימשיך עם מכרז ועם תחנה ופיקוח כל עוד נוסחת חישוב המונה לא תשתנה נהגי המוניות זועקים מעל שנתיים שהורידו להם 35% בנסיעות הבין עירוניות אבל לנתון הזה אף גורם לא מתייחס ולא מעניין אותו נכון שנהג צריך לנסוע לפי החוק אבל מי שהתרגל לעבוד בשדה שהם 80% מהנהגים שם קבועים ועובדים רק בשדה פשוט לא מוכנים לקבל את הירידה הזאת ואז מתחילות כל הקומבינות כדי לעקוף את הירידה הזאת לכן קודם כל המדינה צריכה לתקן את העוול הזה ואז להתחיל עם הסדר בנתב״ג
    סגור
  • 21.
    ומה עם החאפרים שגוזלים
    ויו 12/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מלא חופרים אורבים וצדים תיירים תמימים. מציעים להם הסעה במחיר מופקע? למה אין מי שיאסור עליהם לעשות זאת.
    סגור
  • 20.
    זאת לא מהפכה בכלל
    משה בקר 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מהפיכה תהיה כאשר תהיה תחבורה ציבורית. כל עוד יש רק מוניות, הנוסעים ימשיכו לשלם המון על שירות שאין דרך לבחור אחרת.
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    נהגי מוניות עם שכל של תרנגולת .. (ל"ת)
    בבר 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 18.
    מעניין מאיפה השיגו 7 מיליון שח
    אבי 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איך יכול להיות שמצאו תקציב של 7 מיליון שח להקים מכרז בנתבג מעניין.ולסבסד את ענף המוניות לא מצאו שקל ממש מעניין.לא מספיק הורידו 40 אחוז בנסיעות הבין עירוניות בניגוד לתקנות תעבורה עכשיו רוצים שהנהגים יהיו עבדים .אם רוצים הסדרה ורופרמה בענף המוניות תשבו ותדברו אם נהגי המוניות.הגיע הזמן שהמדינה ובעלי ההון יכניסו יד לכיס ויממנו את המוניות כמו שמממנים את התחבורה הציבורית.
    סגור
  • 17.
    להגביר תחבורה ציבורית
    נוסע 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כמו רכבות
    סגור
  • 16.
    חזרתי לפנות בוקר מפורטוגל. מביש ודוחה (ל"ת)
    ליבלה 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    מי שעובד בתחנות המוניות זה נהגי המוניות
    נהג מונית 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא הביא חייזרים להתחיל לנסיעה מנתב"ג מה שהיה הוא שיהיה אף נהג לא יעבוד באותה התחנה ואם היה כמה נהגים כאלה השירות היה בהתאם למחיר חבל שאתם לא מבינים את זה
    סגור
  • 14.
    הגיע הזמן
    איילת 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאז שאין רכבות אנחנו סובלים: גם להשאיר את הרכב עולה הרבה. בשנה שעברה התלוננתי על נהג מונית שלקח ממני 750 שח ללא מונה עד לקבוץ בשרון הצפוני. הוא קבל קנס של 2000 שח ועוד 3000 שח על תנאי ל 3 שנים בגלל שלא הפעיל מונה
    סגור
  • 13.
    סוף סוף משהו טוב במדינה!!! עכשיו הנחיתה ללא דאגות (ל"ת)
    יצחק 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 12.
    לא עדיף להפעיל את הרכבת גם בלילה?
    זלמן בלורה 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ממש חכמי חלם. מתעסקים עם שודדי הדרכים המכנים את עצמם נהגי מוניות במקום לנצל את התשתית הקיימת ולהרחיב את שעות הפעילות של הרכבת אל ומנתב״ג לכל שעות הפעילות של השדה. וזה גם יותר ידידותי לסביבה.
    סגור
  • 11.
    רק תחרות... רק תחרות... רק תחרות
    אובריסט 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תאשרו uber בישראל ותראו לאן המחירים יכולים לרדת.
    סגור
  • 10.
    פעם עובד/ת רשות הי/תה עומד/ת על דלפק
    מתושלח 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בקצה הטרמינל. היית ניגש אומר לאן מקבל וואצ'ר בנייר כתוב עם המחיר ושלום על ישראל. הנהג היה מקבל את הוואוצ'ר ונוסע. בעידן הפלאפונים החכמים, למה אי אפשר לעשות אפליקציה פשוטה...אתה מכניס כתובת - מקבל מחיר. ככה פשוט.
    סגור
  • 9.
    ישרבלוף
    אסף 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    7 0
    גם היום כביכול אמורים להפעיל מונה דרך גט אבל אחרי חצי דקה מתקשרים ומבקשים 250-300ֶ לנסיעה של 120₪, שיהיה להם לתרופות!!
    סגור
  • 8.
    מחירון על העמודים
    לילי 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לפרסם מחירון על העמודים בכניסה במספר שפות .בנוסף שתהיה משטרת תיירות.לא יתכן ונהג מונית נכנס כמעט עד רחבת המכס כדי לארוב לתיירים שאפשר לעבוד עליהם.
    סגור
  • 7.
    עקיצות
    מנחם 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ולמרות הכל ימשיכו לעקוץ.
    סגור
  • 6.
    הבעיה
    שולי 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בלי שיכריחו להפעיל מונה, כלום לא יעזור.
    סגור
  • אזרחי ישראל היקרים
    דניאל 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני נהג מונית שלא מתקרב לנתבג מפני שלא משתלם לי ואני לא רוצה לעבור על החוק בכך שלא אפעיל מונה סמוטריץ כשהיה שר התחבורה הוריד את מחירי הנסיעה הבין עירונית ב30-40%ואין יותר חיוב מזוודה ונוסע שלישי לפי הבנתי גם עם סבסוד של 6.3 מיליון שח בשנה אף חברת מוניות לא תעמוד במחיר מונה 6.3 מיליון חלקי 1.7 מליון נסיעות בשנה סיבסוד של פחות מארבעה שקלים לנסיעה מה גם שחברת המניות תצטרך להשקיע בטכנולוגיה
    סגור
  • רק תחבורה ציבורית 24/7 (ל"ת)
    משה בקר 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    מטומטמים
    דוד 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תחסירו להם ת40 אחוז שזה באמת כלום ונפתור את כלהבלאגן הזה שהמדינה יצרה בעצמה
    סגור
  • 4.
    סמוטריץ'
    אחד שיודע 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כשסמוטריץ היה שר התחבורה הוא הכניס מונה חדש שהפעלתו נהג המונית מפסיד בנסיעה מחוץ לעיר 30 אחוז... כל עוד זה לא יותר אף נהג מונית שפוי לא יעבוד בנתבג כחוק ....
    סגור
  • 3.
    איזה מונה לא יצא לי אף פעם שנהג שם מונה
    יקי 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אתה שואל אותו כמה ומתחיל משא ומתן
    סגור
  • 2.
    מוניות משדה התעופה
    יואל שלב 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    6 1
    על הניר הכל נראה יופי אבל במשך הזמן יתחילו לצוץ קומבינות והרי ישראל היא אחת מאליפות העולם בקובינות
    סגור
  • 1.
    הבעיה הכי גדולה, התעריפים מחירי הפסד .
    נהג מונית 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    3 3
    שמישהו מגבוהה יבדוק את זה כבר קיבינימט !!!!במונה 80 שקל לת"א לא נשאר כלום !!!!!!איפה ועדת המחירים הארורה ???מליון חזירים נוגסים ב80 שקלים הללו.
    סגור
  • לא מדוייק מה שכתבת
    איש אחד 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם הנסיעה בשעה שקטה ובלי עומס או בעיות בכביש - לוקח כחצי שעה מתנבג לת"א. אם יש עומס או בעיה בכביש - המונה עובד... ועובד... והמחיר הרבה יותר מ-80 שח. ולא נשכח שיש תוספת על מטען, יש טיפים לנהגים שהם בסדר ונחמדים. לא מתאים לך? אז אלך תעבד עם נסיעות אול ומנתבג בינינו , נכון שאתם עושים יותר מנסיעה אחת ביום? וגם לוקחים נוסעים במקום שהגעתם בנסיעה מנתבג?
    סגור
  • רק תחבורה ציבורית 24/7 (ל"ת)
    משה בקר 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • לא נכון
    דניאל 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חבר יקר אני נהג מונית שלא מתקרב לנתבג מפני שאני לא רוצה לעבור על החוק ואם אני מפעיל מונה לנתבג וממנו אני מפסיד כסף הכל "בזכות סמוטריץ כשהיה שר התחבורה הוריד את מחירי הנסיעה הבין עירונית ב30-40 % ולא חבר יקר אין מס נסועה יותר אין חיוב על מזוודות ואין תוספת על נוסע שלישי
    סגור
  • תוספות על מטען מחירי הפסד סמוטריץ גזלן (ל"ת)
    אחד שיותר יודע אין 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אתה טועה ובגדול
    יובל 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ביטלו גם את המטען במונה וגם הורידו 40% החל ממהירות נסיעה מסויימת. אם אתה לא מבין עדיף לשתוק וללמוד. כמעט כל הנהגים שנוסעים מנתב"ג לא מפעילים מונה. פשוט לוקחים מחיר ראלי שלא יפסידו. זה לא תקין אבל מי יעבוד בהפסד ?
    סגור
  • רק תחבורה ציבורית 24/7 (ל"ת)
    משה בקר 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור