משפט

היועמ"שים והפרקליטים לשעבר במכתב נגד לוין: "הזדעזענו, פגיעה קשה"

ברק, מזוז, ביניש, מנדלבליט ועוד, חתמו על מכתב נגד הרפורמות שמקדם שר המשפטים יריב לוין. "בית המשפט העליון יהפוך ממוסד עצמאי, שפוסק ללא מורא וללא משוא פנים, לגוף מעין-פוליטי"
מערכת ice |  2
אביחי מנדלבליט, אהרון ברק (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, יונתן זינדל)
שר המשפטים יריב לוין פרסם אמש (רביעי) את תזכירי החוקים של הרפורמות המשפטיות שהוא מקדם.
הבוקר, המתנגדים לרפורמה מקרב היועמ"שים ופרקליטי המדינה לשעבר, פרסמו מכתב חריף נגד המהלכים. "הזדעזענו לשמוע את תכנית שר המשפטים...אנחנו משוכנעים שתוכנית זאת אינה מבשרת את שיפור המערכת אלא מאיימת להרוס אותה".
"התוכנית מציעה לשנות את השיטה לבחירת השופטים, ובכך להפוך את בית המשפט העליון ממוסד עצמאי, שפוסק ללא מורא וללא משוא פנים, לגוף מעין-פוליטי שיהיה חשוד בהטיית הדין לטובת השלטון", כתבו החתומים מטה, היועצים לשעבר אהרן ברק, אביחי מנדלבליט, יהודה וינשטיין, מני מזוז, יצחק זמיר, מיכאל בן-יאיר, ואליקים רובינשטיין. ופרקליטי המדינה לשעבר דורית ביניש, עדנה ארבל, ערן שנדר ומשה לדור.
 
לסיום כתבו, "אנחנו קוראים לממשלה שתחזור בה מן התוכנית שפורסמה, ותמנע את הפגיעה הקשה במערכת המשפט ובשלטון החוק, כדי לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לאור הערכים שבאו לידי ביטוי במגילת העצמאות".

מכתב היועמ"שים ופרקליטי המדינה לשעבר
נזכיר כי בין עיקרי הרפורמה בחקיקה שיקדמו השר לוין ויו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן, מופיעים תקנות כי חוק יפסל רק ברוב של 12 מתוך 15 שופטים; הכנסת תוכל לחוקק כל חוק שיספח מחדש ברוב של 61; אסור יהיה לשופטים לדון בפסילת חוקי יסוד.
עוד מתוכננים, שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וביטול עילת הסבירות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נו מי חתום ?
    עופר 03/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הנוכלים הכי גדולים. שי ניצן. מנדלבליט .אהוד ברק . וינשטיין. פשוט מטומטמים אנחנו יודעים שהם לא רוצים שהשמנת תזוז מכוחם מה חדש? שימשיכו לחתום הם יותר לא ינהלו את המדינה ולפי דעתי הפחד שלהם מחקירות של ההתנהלות שלהם יעבירה אותם על דעתם . כולל בוגי אהוד ברק ואומרט הפושע. מעניין שדרעי הוא בעיה כי הוא אסיר ואולמרט. חסיד אומות העולם. צבועים
    סגור
  • 1.
    צבועים פושעים נבלות ונהנתנים עם משכורות עתק מנסים
    קובי 01/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להסביר לעם שהדיקטטורה המשפטית שחונקת אותנו כבר שנים היא היא הדמוקרטיה, נבלות מקווה שתשרפו ,ואנחנו אכן נעביר את הרפורמה כי אחרת אני מקווה למלחמת אזרחים
    סגור