משפט

נעצר בחשד לסחר ברישיונות קנאביס, וזו לא הפעם הראשונה שהסתבך

שישה רופאים בכירים נעצרו בחשד לסחר ברישיונות קנאביס, ביניהם ד"ר מיכאל ינקו, שנחשד בעבר שלקח הלוואות ממטופלים ושהפיץ מרשמים תמורת כסף
מערכת ice | 
קנאביס רפואי (צילום פלאש 90 הדס פורוש)
ששה רופאים בכירים נעצרו לאחרונה בחשד לסחר ברישיונות קנאביס. ברשימת העצורים נמצאים אונקולוג בכיר, מומחה לכאב ופסיכיאטר. על פי הערכת המשטרה, היקף הפרשה רחב בהרבה וקיים חשד כי מעורבים בה עשרות רופאים שעל פי החשד שלשלו לכיסם מאות אלפי שקלים ויותר. בפשיטת המעצר על ביתו של אחד הרופאים החשודים נמצא סכום עתק של שני מיליון שקלים במזומן.
אחד העצורים הוא ד"ר מיכאל ינקו, פסיכיאטר מומחה לילדים ונוער. בתחקיר ששודר ב"כאן 11" ב-2018 נחשפו הקלטות בהן נשמע ינקו בקולו כשהוא מבקש הלוואות מאם חד הורית של אחד הילדים המטופלים אצלו במרכז לבריאות הנפש.
לפי תחקיר כאן, בעקבות בקשתו של ינקו האישה ביקשה הלוואה על סך 8,000 שקלים מהבהק והפקידה לחשבונו של ד"ר ינקו. תאבונו של הרופא רק נפתח , כשביקש הלוואות נוספות, היא נאלצה לפנות לאחיה כדי שיעזור לה לגייס כספים דרך השוק האפור. "את צריכה להסביר לו שזה בשבילך, לא בשבילי", נשמע קולו של הפסיכיאטר בהקלטות. בשידור הכתבה ב"כאן" נמסר כי עורכי התחקיר ניסו במשך שבוע להשיג את תגובתו של ד"ר ינקו לדברים, אך ללא הועיל.
אך מסתבר שזה רק קצה הקרחון. בנובמבר 2018, נעצר ד"ר ינקו בחשד שהפיץ מרשמים לתרופות נרקוטיות תמורת כסף וללא כל הצדקה רפואית. בסופו של דבר התיק נסגר מבלי שהוגש כתב אישום, ומדוברות משרד המשפטים נמסר כי לא ניתן לפרסם את העילה לסגירת התיק. מעו"ד נוגה ויזל, שייצגה את ד"ר ינקו באותו המקרה, נמסר כי "לא היו ראיות ולא הוגש כתב אישום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה