משפט

"הנטפליקס הבאה" גייסה 1.3 מיליארד דולר – ונעלמה

חברה שהציגה את עצמה כיורשת של נטפליקס הצליחה למכור מניות בשווי אסטרונומי, למרות שמעולם לא טרחה אפילו לפתוח את השירות ולהוכיח שהוא בכלל קיים. כעת מתברר שהמנכ"ל פשוט בזבז את כל הכסף על עצמו
יאיר מור | 
נטפליקס (צילום unsplash)
הרשות לניירות ערך ובורסות בארה"ב (SEC) הגישה השבוע כתב אישום חמור נגד חברה מפלורידה, שהציגה את עצמה כ"נטפליקס הבאה" והצליחה לשכנע מאות אנשים להשקיע בה סכומי עתק, וכל זה מבלי שהיתה אפילו קיימת.
החברה המדוברת נקראה Oi2Go Media Technologies, וב-2018 היא החלה למכור מניות לציבור במסגרת "הנפקה" שפורסמה בערוצי טלוויזיה רבים בארה"ב. בפרסומת טענה החברה כי מדובר ב"פלטפורמה העליונה לסרטים, טלוויזיה ורדיו על גבי הרשת לבית ולסלולר" וב"גרסה של נטפליקס לאמריקאים-לטינים", וכי היא "אמזון, פייסבוק או נטפליקס הבאה". באתר שלה היא סיפרה בהתלהבות כי שירות הסטרימינג שלה כולל יותר תכונות מכל מתחרה קיימת בשוק – כולל יוטיוב ונטפליקס. כך, למשל, היא טענה שהיא היחידה שמשלבת תוכן גולשים עם תוכן מקצועי, טלוויזיה חיה, רדיו ו-VOD, והכנסות גם מדמי מנוי, גם מפרסומות, גם מתכנים מקוריים שהיא מוכרת לאחרים וגם מתכני תשלום לפי צפייה (Pay per View).
אלא שבפועל, שום דבר מכל זה לא היה נכון: השירות מעולם לא היה קיים, לא הציע שום תוכן, לא מכר כלום לאף אחד (מלבד מניות בחברה שלא עושה כלום מלבד לפרסם את עצמה) ובהחלט לא הפך ליורש של נטפליקס. לפי דיווחי החברה לרשויות המס, היו לה הוצאות תפעול של 0 דולר (לא שכחנו פה עוד ספרה, או שתיים, או שש – אפס דולרים) ו-170 דולר (שוב, לא שכחנו אלפים או מיליונים) בקופה. המניות של החברה אף לא היו רשומות באף בורסה – ומי שמכר אותם היו ברוקרים 'חאפרים', ללא רישיון לעיסוק במכירת ניירות ערך.
למרות כל זה, כ-750 אנשים השתכנעו איכשהוא להשקיע בחברה סכום אדיר של 1.3 מיליארד דולר. הסכום הזה הלך בעיקר למייסד ומנכ"ל החברה, אנת'וני מייקל הרננדז, שמואשם בכך שגנב "לפחות" שליש מהכסף – כ-456,000 דולר – והשתמש בו לצרכיו האישיים. כך, למשל, הוא הוציא 160,000 דולר בכרטיסי האשראי של החברה על ארוחות, נסיעות ושופינג, קנה תכשיטים בכ-10,000 דולר והעביר 18,000 דולר לבת זוגו.
במרץ 2021 שלח הרננדז מייל למשקיעים לפיו החברה פשטה רגל כבר לפני יותר משנתיים, וכי הם יקבלו את כספם חזרה בתוספת 20% "עמלת עוגמת נפש". כמובן שגם הפעם מדובר היה בתרמית, והכסף לא שולם מעולם.
ה-SEC דורשת להעמיד את הרננדז למשפט מול מושבעים, בשישה סעיפי אישום של הפרת חוקי ניירות הערך וההונאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה