משפט

איגוד המסעדנים המליץ לעלות מחירים, רשות התחרות בצעד דרמטי

איגוד המסעדנים המליץ לבעלי המסעדות להעלות את מחירי המנות כדי לשמור על הרווחיות לאור העלאות המחירים במשק, וגם פעל להכין את דעת הקהל לקבל את העלאות המחירים במסעדות. רשות התחרות הגישה כתב אישום

מערכת ice |  3
מיכל כהן הממונה על התחרות (צילום דוברות משרד הכלכלה)
רשות התחרות הגישה כתב אישום נגד עמותת "מסעדנים חזקים ביחד" לאחר שניסתה להמליץ למסעדנים לעלות מחירים ביחד ואפילו להכין את הקרקע התקשורתית לכך ולרכך את עמדת הציבור.
על פי הדיווח של רשות התחרות: אתמול (ראשון) הוגש כתב אישום נגד עמותת "מסעדנים חזקים ביחד" וגם נגד מנכ"ל העמותה, תומר מור, בכך שהמליצו לעלות את מחירי המנות במסעדות.

החקירה החלה כבר ביוני שנה שעברה, ולאחר הליך שימוע הוחלט על ידי נציגות הרשות, עורכות הדין אוסנת שלזינגר ושיר יוגב, על הגשת כתב אישום נגד העמותה והמנכ"ל, וכתב האישום אכן הוגש היום לבית המשפט המחוזי מרכז.
על פי כתב האישום, במחצית שנת 2021, בחודשים מאי-יוני, המליץ האיגוד למסעדנים להעלות את מחיריי המנות במסעדות ואף הפיצו את ההמלצה במספר הזדמנויות, דרך הודעות בקבוצות הוואטסאפ של האיגוד וכן בדף הפייסבוק, בכל אלו המליץ המנכ"ל למסעדנים לפעול כדי לשמור על רווחיות מסעדותיהם לאור העלאות המחירים במשק וכן כתב כי האיגוד פועל להכין את דעת הקהל לקבל את העלאות המחירים במסעדות.
בנוסף: מנכ"ל האיגוד אף התראיין לרדיו ומסר בין היתר כי נדרשת העלאת מחירי המנות במסעדות מכיוון שלדבריו הרווחיות במסעדות נשחקה.
כאמור, רשות התחרות הגישה כתב אישום אתמול נגד איגוד המסעדנים ונגד המנכ"ל ועל הניסיון להעלות מחירים באופן גורף.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הבעיה היא עם כל העצמאיים
    אזרח 11/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקבעו לעצמם את המחיר והם הלעו את יוקר המחיה
    סגור
  • 2.
    היא פשוט מחלה צמאת רעל ופרסום כלום חיובי אין בה (ל"ת)
    obama the firrer 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    נמאסתם
    ראובן 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנה שלהכין לבד בבית עם המרכיבים ב-15 שקל עולה 80. המבורגר וצ'יפס. והחוצפה של מסעדות להתנות הזמנת מקום במינימום הוצאה. כאילו שאכנס לסופר וחובה עלי לקנות מינימום מסויים.
    סגור