משפט

ניו יורק בפיצוי ענק לגברים שזוכו מרצח מלקולם X

העיר תפצה ב-36 מיליון דולר בסך הכל עבור הרשעות שגויות, שהובילו לכך ששני הגברים בילו עשרות שנים מאחורי סורג ובריח על לא עוול בכפם
מערכת ice |  1
ניו יורק (צילום pexels)
העיר ניו יורק מיישבת תביעות משפטיות שהוגשו בשם שני גברים שזכו לשחרור בשנה שעברה בגין ההתנקשות במלקולם X ב-1965, והסכימה לשלם 26 מיליון דולר עבור הרשעות שגויות שהובילו לכך ששני הגברים בילו עשרות שנים מאחורי סורג ובריח. כמו כן, מדינת ניו יורק תשלם 10 מיליון דולר נוספים. דוד שניס, עורך דין המייצג את הגברים, אישר את ההתנחלויות ביום ראשון.
"מוחמד עזיז, חליל איסלאם ומשפחותיהם סבלו בגלל הרשעות בלתי צודקות אלה במשך יותר מ-50 שנה", אמר שניס בדוא"ל. "העירייה הכירה בעוולות החמורות שנעשו כאן, ואני משבח את הכנות והמהירות שבה פעלו משרד המבקר ויועצת התאגיד לפתור את התביעות".

בשנה שעברה, שופט במנהטן דחה את הרשעותיהם של עזיז, כיום בן 84, ושל איסלאם, שמת ב-2009, לאחר שהתובעים אמרו שראיות חדשות להפחדת עדים ודיכוי ראיות מזכה ערערו את התיק נגד הגברים. התובע המחוזי דאז, סיירוס ואנס ג'וניור, התנצל על "ההפרות החמורות והבלתי מקובלות של החוק ושל אמון הציבור של רשויות החוק".
מחלקת המשפטים של העיר ניו יורק, באמצעות דובר, אמרה ביום ראשון כי היא "עומדת מאחורי" דעתו של ואנס כי הגברים הורשעו שלא כדין והסכם הממון "מביא מידה מסוימת של צדק לאנשים שישבו עשרות שנים בכלא ונשאו את הסטיגמה של היותם כוזבים הואשם ברצח דמות איקונית".
שניס אמר כי במהלך השבועות הקרובים ייחתמו מסמכי ההסדר ובית המשפט בניו יורק המטפל בענייני צוואה יצטרך לאשר את ההסדר עבור אחוזת האסלאם. סך ה-36 מיליון דולר יחולק שווה בשווה בין עזיז לאחוזת האסלאם. עזיז ואיסלאם, ששמרו על חפותם מההתחלה ברצח ב-1965 באולם הנשפים אודובון של מנהטן עילית, שוחררו על תנאי בשנות ה-80.
עזיז ואיסלאם, הידועים אז כנורמן 3X באטלר ותומס 15X ג'ונסון, ואדם שלישי הורשעו ברצח במרץ 1966. הם נידונו למאסר עולם. הגבר השלישי, מוג'אהיד עבדול חלים - הידוע גם כטלמדג' הייר ותומס האגן - הודה שירה במלקולם אקס אך אמר שלא עזיז ולא איסלאם היו מעורבים. השניים הציעו אליביס, ושום ראיה פיזית לא קושרת אותם לפשע. התיק היה תלוי בעדי ראייה, אם כי היו סתירות בעדותם.
עורכי הדין של עזיז ואיסלאם אמרו בתלונות שגם עזיז והן איסלאם היו בבתיהם בברונקס כשמלקולם אקס נהרג. לדבריהם, עזיז בילה 20 שנה בכלא ויותר מ-55 שנים שחי עם הקושי והזלזול הנלווים למיתוג שלא בצדק כרוצח מורשע של אחד ממנהיגי זכויות האזרח החשובים בהיסטוריה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    באמת?? גוגל טרנסלייט??? מביך זה כל מה שעולה לי בראש.
    אני2.0 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולא הצלחתי להבין למה העורך דין שלהם אישר את ה"התנחלויות" (settlements)...אבל לפחות היה להם "אליביס"!
    סגור