משפט

דומינוס פיצה בדרך לניצחון ענק? נהגי המשלוחים בצרות

בית המשפט העליון של ארה"ב נותן רוח גבית לדומינו'ס בתיק בוררות, נהגי המשלוחים עומדים להפסיד בתביעה הייצוגית?
מערכת ice | 
דומינוס פיצה (צילום pixbay edit ice)
בית המשפט העליון בארצות הברית נתן היום (שני) דחיפה משמעותית להצעה של דומינוס פיצה לאלץ את נהגי המשלוחים להגיש תביעת שכר בבוררות פרטית ולא בבית המשפט בתיק מקליפורניה שעלולות להיות לו השלכות גדולות על חברות כלכלת הופעות.
השופטים דחו את פסק הדין של בית המשפט שאפשרה לקבוצה של נהגים להמשיך בתביעה ייצוגית המבקשת להחזיר הוצאות הקשורות לעבודה מכיוון שהמשלוחים המקומיים שלהם ייצגו את השלב האחרון בזרימת הסחורות על קווי המדינה.

חוק אמריקאי שנקרא חוק הבוררות הפדרלי מחייב אכיפה של הסכמים שעובדים חותמים עם חברות כדי להביא מחלוקות משפטיות בבוררות, אך הוא פוטר עובדי תחבורה העוסקים במסחר בין-מדינתי. יותר ממחצית מעובדי המגזר הפרטי בארה"ב חתמו על הסכמי בוררות, אשר בדרך כלל מונעים תביעות ייצוגיות. קבוצות עסקיות קראו לבוררות אלטרנטיבה מהירה ויעילה יותר לתביעה בבית המשפט. תומכי העובדים אמרו שהתהליך נוטה לטובת מעסיקים.
שלושה נהגי משלוח תבעו את דומינו'ס בבית המשפט של מדינת קליפורניה בסנטה אנה ב-2020, והאשימו את החברה בהפרת חוקי שכר שונים, והתיק הועבר לאחר מכן לבית המשפט הפדרלי. דומינו'ס הגישה בקשה לשלוח את התביעות לבוררות, תוך שהיא מציינת הסכמים שהנהגים חתמו עליהם האוסר עליהם לתבוע בבית המשפט. שופט פדרלי בסנטה אנה דחה את הבקשה וקבע כי הנהגים פטורים מבוררות מכיוון שהם היו מעורבים במסחר בין-מדינתי.
ה-9th Circuit בשנה שעברה אישר את החלטת השופט, ומצא שהנהגים היו חלק בלתי נפרד בהשגת מוצרים שהגיעו מחוץ לקליפורניה ליעדים הסופיים שלהם. לאחר מכן ערערה דומינוס לבית המשפט העליון. מספר גדל והולך של תביעות שהוגשו לבתי משפט ברחבי הארץ, הטוענים כי נהגי משלוחים מקומיים זכאים לפטור הסחר הבין-מדינתי מכיוון שהם מטפלים בסחורות המגיעות ממדינות אחרות כמו מרכיבים שונים המשמשים להכנת פיצה של דומינו'ס ומזונות מוכנים אחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה