משפט

לא כסף ולא נעליים: נוכל הסניקרס שעקץ מיליונים נענש

30 שנות מאסר הן העונש הצפוי למייקל מלקזאדה על תרמית פונזי נעלי הסניקרס שביצע בהיקף של כ-85 מיליון דולר. הכול על השיטה
מערכת ice |  1
הנעליים של קניה ווסט (צילום באדיבות SOUTHBYS)
תופעת הסניקרס הינה תופעה רחבה הקיימת בעיקר בארה"ב וישנם אספני נעליים רבים והם זוכים לכינוי "sneakerheads". הם יעשו הכול כדי להשיג את הזוג שיצא במהדורה מוגבלת ומתגאים באוספי נעלים המגיעים למאות ואף אלפי זוגות לאספן. מייקל מלקזאדה החליט לנצל תופעה זו וכעת הוא מואשם בהונאת פונזי על סך של 85 מיליון דולר.
אז כיצד עבדה השיטה של בעלי חברת זאדה-קיקס? הוא הציע נעליים במחירים נמוכים משמעותית מהחנויות לדגמים במהדורה מוגבלת שעדיין לא יצאו לשוק. הלקוחות, אשר ידעו כי הנעליים יגיעו רק מספר שבועות מאוחר יותר המתינו, אך כאשר לא קיבלו את הנעליים הוא הציע להם במקום זה כרטיסי מתנה והנחות לקניות עתידיות משתלמות. בזכות תחבולה זו הוא הצליח להחזיק את התרמית במשך שנים.
נפילתו הגיעה כאשר החליט למכור בדצמבר האחרון מהדורה חדשה של נעלי אייר ג'ורדן לפני השקתה במחיר של 115 דולר לעומת 225 דולר. 600,000 הזמנות הוא קיבל כאשר לו בפועל היו רק 6000 זוגות. רק מהמכירות הללו הכניס מלקזאדה כ-69 מיליון דולר, אך התלונות שהגיעו כבר היו רבות מדי והרשויות החלו לחקור.
 
מלקזאדה לא הסתיר את אורח חייו הראוותני ורכש מכוניות פאר כמו פרארי ולמבורגיני, קנה תיקי לואי ויטון, תכשיטים ושעונים יוקרתיים. בחקירה ה-FBI הם הצליחו לתפוס מעל ל-6 מיליון דולר במזומן, שעונים וכ-1100 זוגות נעלי ספורט מהאוסף האישי. כעת עורכי דינו מנסים למצוא סוכן מכירות שימכור כ-60 אלף מזוגות נעליים של החברה שעדיין נמצאים במחסני החברה ביוג'ין, אורגון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בישראל היה מקבל חודש עבודות שירות.. (ל"ת)
    . 09/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור