משפט

גוגל חוטפת קנס חסר תקדים של 4.4 מיליארד אירו

בית משפט באירופה דחה את ערעורה של גוגל על הקנס הגבוה בהיסטוריה, שהוטל עליה בגלל ניצול כוחה בשוק הסמארטפונים לכפיית מנוע החיפוש שלה על כלל היצרניות והמשתמשים
יאיר מור | 
גוגל הפסידה בתביעת דיבה (צילום pixabay, flickr)
בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי בלוקסמבורג החליט אחר הצהריים כי גוגל תחויב לשלם קנס בגובה 4.125 מיליארד אירו, בשל ניצול לרעה של כוחה הרב עם מערכת ההפעלה אנדרואיד כדי לדחוק מתחרים מתחום מנועי החיפוש ולחזק את שליטתו המוחלטת בתחום.
ההחלטה התקבלה בתום דיון על ערעור שהגישה גוגל נגד קנס שהטילה עליה נציבות התחרות של האיחוד האירופי בשנה שעברה. הקנס עמד במקור על 4.34 מיליארד אירו. בית המשפט הכללי אישר את החלטת הנציבות, אך ערער על דרך חישוב הקנס. עם זאת, הוא הדגיש כי בשל אורכה העצום של תקופת ההפרה – זה כבר יותר מעשור – הקנס חייב להיות גבוה באופן תואם.
מדובר במכה קשה מאוד עבור גוגל: גובה הקנס הזה הוא הגבוה ביותר שהוטל אי פעם על ידי האיחוד האירופי כעונש על הפרת חוקי הגבלים עסקיים. הוא מעלה את סך הקנסות שהוטלו על החברה בידי האיחוד האירופי לשמונה ורבע מיליארד אירו, בשלוש החלטות שסיכמו חקירות שנמשכות כבר יותר מעשור. בשנה שעברה הפסידה גוגל בערעור על קנס קודם בגובה 2.42 מיליארד אירו שהוטל עליה באיחוד. ההחלטה הזו צפויה לעודד מדינות נוספות להטיל על גוגל קנסות דומים. קוריאה כבר הטילה עליה קנס דומה לפני שנה.
לדברי בית המשפט, גוגל ניצלה את נתח השוק העצום של מכשירי אנדרואיד בתחום הסלולר, כמו גם את שליטתה ההולכת וגוברת על האפליקציות המגיעות עם הטלפונים, כדי לכפות על יצרניות להשתמש במנוע החיפוש שלה כברירת מחדל (אחרת הן לא תורשינה לשלב את חנות האפליקציות, שמהווה את המשיכה העיקרית של המערכת בשל כמות האפליקציות האדירה בה).
גוגל מסרה בתגובה: "אנו מאוכזבים מכך שבית המשפט לא ביטל את ההחלטה במלואה. אנדרואיד יצרה יותר בחירה לכולם, לא פחות, ותומכת באלפי עסקים מצליחים באירופה וברחבי העולם". החברה צפויה לנסות לערער ולקחת את העניין לבית הדין האירופי לצדק, הגוף היחיד בעל הסמכות הרחבה יותר מבית המשפט הכללי באיחוד האירופי, השוכן גם הוא בלוקסמבורג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה