משפט

גוגל נכשלה – ותצטרך להגן על עצמה בבית המשפט

ענקית הפרסום ברשת הפסידה בדיון, שבו ביקשה משופט פדרלי לפסול תביעת ענק, שהוגשה נגדה על ידי 16 מדינות בארה"ב. השופט אישר לתביעה להמשיך - אז למה החברה מיהרה לפרסם הודעת ניצחון?
יאיר מור | 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, ויקיפדיה, freepik)
שופט בית המשפט הפדרלי המחוזי בניו-יורק, פיטר קווין קסטל, אישר אתמול (שלישי) את המשכה של תביעת ענק נגד גוגל, ודחה את בקשתה לפסול את התביעה על הסף.
התביעה הוגשה ב-2020 על ידי התובע הכללי של טקסס, קֶן פַּאקְסְטוֹן, ויחד איתו התובעים הכלליים של 16 מדינות נוספות בארה"ב ופוארטו-ריקו (שאינה מדינה אלא טריטוריה). כולם יחד טענו כי החברה מפרה את חוקי התחרות בארה"ב בהתנהלותה הכוחנית לכאורה בשוק הפרסום ברשת.
גוגל, כאמור, טענה כי התביעה חסרת שחר וכי כל התנהלותה מתבצעת לפי החוק. השופט קסטל אכן הזדהה עם נימוקיה של גוגל בנוגע לאחת הטענות המרכזיות של התובעים – זו שלפיה הסכם ענק שעליו חתמה מול פייסבוק (שהיום, כידוע, נקראת מטא) הוא חשוד, מונופוליסטי, בלתי חוקי ופוגע בתחרות. השופט כתב כי "אין שום דבר בלתי מוסבר או חשוד" בהסכם, בניגוד לטענת התובעים שטענו כי הוא מסתיר "סודות" ומהווה מעין הסכם חלוקת כוח בלתי חוקי, לפיו גוגל תיתן לפייסבוק עדיפות ב"שוק" הפרסומות שלה, תמורת ביטול פרויקט של פייסבוק לפיתוח טכנולוגיה שהיתה פוגעת בשליטה של גוגל בשוק הזה.
עם זאת, שלוש טענות מרכזיות אחרות, הנוגעות להתנהלותה של גוגל בכל הנוגע למכירת פרסומות ברשת תוך מתן עדיפות לפרסומות לכל שירות או מוצר שמכניס לה כסף באמצעות שימוש בשירותים אחרים שלה, אושרו להמשך.
בתגובה, פרסמה גוגל בבלוג שלה מעין הודעת ניצחון לפיה "בית המשפט המחוזי הפיל חלקים גדולים" מהתביעה וקרא להם "לא סבירים". החברה טענה כי החלק שנפסל הוא "החלק הארי" בתביעה, וכי "זה תמיד היה הסכם מפורסם היטב ומעודד תחרות".
"ההחלטה היום מדגישה את הפגמים העמוקים בתביעה של התובע הכללי פקסטון", המשיכה גוגל. "כפי שאנו אומרים כבר זמן רב, טכנולוגיית פרסום היא תעשייה תחרותית מאוד, והמוצרים שלנו מגבירים את הבחירה עבור מו"לים, מפרסמים וצרכנים במקביל לאפשרות עבור עסקים קטנים למצוא לקוחות חדשים במחיר שהם יכולים להרשות לעצמם. אנו מצפים בכיליון עיניים להבהרת הדברים גם בנוגע ליתר הטענות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה