משפט

פועל שנפל למכולת אשפה יפוצה בכ-3 מיליון שקלים

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע לאחרונה שעובד מחלקת התברואה בעיריית קריית שמונה, שנפצע קשה אחרי שנפגע ממשאית אשפה, יפוצה בכ-2.9 מיליון שקלים
מערכת ice | 
מזבלה (צילום Hadas Parush/Flash90)
בית המשפט המחוזי בחיפה קבע לאחרונה שעובד מחלקת התברואה בעיריית קריית שמונה, שנפצע קשה אחרי שנפגע ממשאית אשפה, יפוצה בכ-2.9 מיליון שקלים, כך פורסם באתר "פסק דין".
בתביעה שהגיש הפועל הוא סיפר כי התאונה התרחשה בשעה 04:00 לפנות בוקר. לדבריו, במועד התאונה הוא עמד על רמפה תוך כדי שהוא מכוון את משאית הזבל שנסעה לאחור באתר פסולת בחשיכה מוחלטת. המשאית פגעה בו והפילה אותו מגובה של כארבעה מטרים לתוך מכולת אשפה וכתוצאה מכך הוא נפצע קשה.
לדבריו, מאז התאונה הוא סובל מכאבים והגבלות בגב, ברגל וביד ימין, מתקשה בנשיאת משקל, מתהלך בקושי רב עם קביים ומטופל במרפאת כאב. בא כוחו ביקש לקבוע את נכותו התפקודית בשיעור של לפחות 75% כפי שנקבע על ידי ועדה של ביטוח לאומי. נהג המשאית, החברה שהעסיקה אותו וחברת מנורה שביטחה את המשאית – הכחישו שמדובר בתאונת דרכים. בנוסף הם הכחישו את הנזק וטענו כי הנכות שנקבעה בביטוח לאומי לא מונעת מהתובע באופן מוחלט לחזור ולהשתלב בשוק העבודה. 
 
השופטת ברכה בר-זיו הסכימה עם טענת התובע שיש להעמיד את נכותו התפקודית על שיעור הנכות שנקבעה לו על ידי ביטוח לאומי – 75%. היא קבעה שיש לחשב את הפיצויים על בסיס שכר של 7,100 שקל. נפסקו לטובתו פיצויים בסך 1,263,144 שקל בצירוף שכר טרחת עו"ד בשיעור של 15.21% (בנוסף לתגמולי ביטול לאומי בשווי של מעל 1.6 מיליון שקל). מנורה ערערה על התוצאה וטענה כי הוכח שהתובע מתהלך ללא עזרה, שהוא לא עבד באופן רציף ועקבי בשנה שבה אירעה התאונה וכי הוא הרוויח בממוצע 4,500 שקל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה