משפט

הונאת בחירות? הגיבור של ניו יורק תחת חקירה

ראש העיר המיתולוגי של ניו יורק והאיש שהוביל אותה בתקופות קשות, רודי ג'וליאני, קיבל הודעה רשמית מהתובעים כי הוא יעד בחקירה לגבי אירועי הבחירות לנשיאות בג'ורג'יה 2020. כפרקליטו וחברו של הנשיא לשעבר טראמפ הוא רגיל להוות מטרה לחיצי הדמוקרטים 
מערכת ice | 
רודי גוליאני (צילום רישיון חופשי ויקיפדיה)
התובעים בג'ורג'יה הודיעו לרודי ג'וליאני כי הוא יעד של חבר המושבעים למטרות מיוחדות שהתכנס וחוקר האם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ובני בריתו הפרו את החוק במאמציהם לשנות את תוצאות הבחירות ב-2020 בג'ורג'יה.
תובע ממשרד התובע המחוזי של מחוז פולטון התקשר ביום שני ליועץ המשפטי של ג'וליאני בג'ורג'יה כדי להודיע ​​לו שג'וליאני נחשב כעת יעד לחקירתם, אמר בוב קוסטלו, פרקליט אחר של ג'וליאני. "זה בא בעקבות ששאלנו אותו כנראה שש או שבע פעמים" אם ג'וליאני היה מטרה, אמר קוסטלו. לדבריו, הפרקליטות המחוזית סירבה בעבר לענות על שאלה זו. קוסטלו אמר שג'וליאני עדיין יופיע ביום רביעי בפני חבר המושבעים הגדול המיוחד, אך סירב לומר אם מרשו יפעיל את זכותו בתיקון החמישי נגד הפללה עצמית.
הניו יורק טיימס דיווח לראשונה כי התובעים אמרו לג'וליאני שהוא מהווה יעד של החקירה. משרד התובע המחוזי סירב להגיב ל-CNN על הסיפור הזה.
ג'וליאני, ששימש כעורך דין של טראמפ במהלך הבחירות ב-2020, הורה על ידי שופט באזור אטלנטה להופיע השבוע בפני חבר המושבעים הגדול המיוחד. ג'וליאני זומן ביולי, ושופט בניו יורק הורה לראש העיר לשעבר להעיד כעד בפני חבר המושבעים הגדול המיוחד בג'ורג'יה לאחר שלא התייצב בשימוע בניו יורק על חסימת הזימון. ראש עיריית ניו יורק לשעבר ניסה גם הוא לדחות את הופעתו ללא הצלחה, ואמר שהוא לא צריך לטוס לאחר שעבר ניתוח סטנט לב בחודש שעבר.
ג'וליאני נפגש עם המחוקקים במדינת ג'ורג'יה שלוש פעמים בדצמבר 2020 לאחר הבחירות לנשיאות - פעמיים באופן אישי ופעם אחת מרחוק. במהלך הפגישות הפיץ ג'וליאני תיאוריות קונספירציה על אי סדרים נרחבים והונאה במדינה. בין הטענות הכוזבות הרבות שלו, ג'וליאני האשים שני עובדי בחירות באטלנטה בהברחת פתקי הצבעה מזויפים עבור ג'ו ביידן במזוודות.
מחוקקים במדינה הדמוקרטית סיפרו בעבר בפני חבר המושבעים הגדול של CNN שהתבקשו לתת בחקירה של התובע המחוזי שסיקרה את התנהגותו של ג'וליאני. הם אמרו שהם העידו על הופעתו של ג'וליאני ב-3 בדצמבר 2020, בשימוע בוועדת המשנה של הסנאט בג'ורג'יה, שבמהלכו דחף ג'וליאני טענות שווא על הונאת בחירות המונית.
פקידי מדינה רבים ופדרליים הדפו את טענותיו של ג'וליאני על הונאה בג'ורג'יה, מדינה שבה זכה ביידן בכמעט 12,000 קולות. בייונג "בג'יי" פאק, התובע הפדרלי העליון לשעבר של המחוז הצפוני של ג'ורג'יה, היה בין אלה שהעידו בפני הוועדה הנבחרת של בית ארה"ב שחקרה את ההתקוממות ב-6 בינואר 2021, לפיה טענותיו של ג'וליאני בדבר הונאת בחירות במחוז פולטון נחקרו על ידי הרשויות הפדרליות ונמצא כלא נכון.
התובעת המחוזית של מחוז פולטון, פאני וויליס, דמוקרטית, פירטה את היקף החקירה מרחיקת הלכת, ואמרה שהיא כוללת "שידול פוטנציאלי להונאת בחירות, הגשת הצהרות כוזבות לגופים ממשלתיים ומקומיים, קנוניה, סחיטה, הפרה של שבועת כהונה וכל מעורבות באלימות או איומים הקשורים לניהול הבחירות". ביום שני, שופט פדרלי דחה גם את הצעתו של הסנאטור הרפובליקאי לינדזי גרהם לבטל לחלוטין את זימון חבר המושבעים הגדול בחקירתו של וויליס. השופט החזיר את הסכסוך לבית משפט במדינה להמשך הליכים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה