משפט

עברתם עבירת תנועה? בקרוב תשלמו הרבה יותר כסף

ועדת הכלכלה תדון בבקשתה של שרת התחבורה, מרב מיכאלי, להגדיל את הקנסות על שימוש בטלפון סלולרי והחמרת הקנסות על נהירה באופניים וקורקינט ללא קסדה. הסכומים המלאים בפנים
מערכת ice | 
קנסות לנהגים (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, unsplash)
ועדת הכלכלה תדון מחר (שלישי) בבקשתה של שרת התחבורה, מרב מיכאלי, להגדיל את הקנסות על עבירות כמו שימוש בטלפון סלולרי בזמן נהיגה והחמרת הקנסות על נסיעה על אופניים, קורקינט וכלים דמויי סגוויי ללא קסדה.
הדרישה המשמעותית ביותר היא הגדלת הקנס על נהיגה עם סלולרי. כעת הקנס עומד על 1,000 שקל, ואילו על פי הדרישה החדשה, הוא יעלה בקרוב ל-1,500 שקל, והעלאת הקנס על חנייה בנתיב תחבורה ציבורית מ-250 ל-500 שקל.

מבחינת משתמשי הכלים החשמליים, יוטל קנס אחיד בסך 1,000 שקל על רכיבה ללא קסדה באופניים חשמליים, בקורקינטים חשמליים, ובסגוויי, כמו המוטל על רוכבי אופנוע. כיום מוטל קנס בסך 250 שקל בלבד על אותה עבירה, ועל רוכבי אופנוע ורוכבי אופניים חשמליים.
 
קנס בסך 750 שקל יוטל על מי שירכב על קורקינט חשמלי או אופניים חשמליים ללא הכשרה, קנס זהה לזה שמוטל על נהג שלא חידש את רישיונו מזה יותר מחצי שנה. קנס בסך 250 שקל יוטל על מי שרוכב על קורקינט חשמלי לא תקין, ללא תאורה בשעות החשכה, או ללא אפוד זוהר בעת של ראות לקויה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה