משפט

נשיא לשכת רואי החשבון מנסה לחזק את מעמדו האישי?

גורמים בוועד המרכזי של לשכת רואי החשבון טוענים כי נשיא הלשכה, חן שרייבר מנסה לבצע שינויים בתקנון על מנת "לחזק את מעמד". שרייבר בתגובה: ניסיון של מעטים בעלי אינטרס אישי להשתמש בשינויים היסטוריים אלו לניגוח נשיא לשכת רואי החשבון וחברי הוועד המרכזי במאמציהם לחיזוק מעמד המקצוע"
מערכת ice | 
צילום Magma Image edit ice
בסרטון רשמי שהפיצו סגניו של נשיא לשכת רואי החשבון, חן שרייבר, דובר על שינוי התקנון של הלשכה, בדגש על המשפט "מעבר לבחירות דיגיטליות". אלא שבפועל, עושה רושם שנשיא לשכת רואי החשבון מתכנן שינויים בהיקף גדול הרבה יותר, כך לפחות על פי גורמים בוועד המרכזי של הלשכה, שטוענים ש"הנשיא עורך שינויים שנועדו לחזק את מעמדו של נשיא הלשכה אל מול הוועד המרכזי". 
ההצבעה שמתקיימת היום (שני) מדברת על שינוי תקנון הלשכה. בין השינויים, כך מדווח שלמה טייטלבאום מ'כלכליסט', נוגעים לכך שמעתה הנשיא יוכל לשנות ולקבוע בעצמו את סדרי ההצבעות, מיקום הקלפיות והאם הן יבוצעו באופן אלקטרוני או פיזי. אם זה לא מספיק, בוועד המרכזי מדברים גם על שינוי נוסף, לפיו התקנון החדש מעביר את הסמכות למעבר של חברים מהוועד למנגון הלשכה. 
 
בנוסף, על פי השינויים בתקנון, הוועד המרכזי, שקיים עד כה פגישות פעם בחודש, יקיים אותן מעתה לכל הפחות פעם ברבעון. גם שאלת קביעת דמי החבר תעבור לסמכותו של הוועד המרכזי ולא תהיה עוד של כלל רואי החשבון, חברי האסיפה הכללית. בנוסף, ישנם חילוקי דעות רבים בנושא הצעת התקציב, שכבר הוגשה על ידי הלשכה, אך שם לא ממהרים לאשר אותה ורוצים לאשרה לאחר קביעת התקנון החדש, שיאפשר לעשות זאת בקלות יתרה. יש הסבורים בוועד כי הדבר קשור לרצונו של הנשיא שרייבר לקבל שכר, כשהוא טוען שנשיא הלשכה צריך לקבל שכר, בלי קשר לזהותו. 
נשיא הלשכה חן שרייבר הגיב לדברים: "ניסיון של מעטים בעלי אינטרס אישי להשתמש בשינויים היסטוריים אלו לניגוח נשיא לשכת רואי החשבון וחברי הוועד המרכזי במאמציהם לחיזוק מעמד המקצוע לא ירפו את ידינו".
מלשכת רואי החשבון נמסר בתגובה: "נבהיר כי הטענות המובאות כאן פשוט אינן נכונות מבחינה עובדתית. שינוי התקנון יאפשר את שיתופם של כמה שיותר חברים בתהליכי קבלת החלטות ובשילוב כוחות חדשים במוסדות הלשכה. כך בדיוק גם בנוגע לתקציב, שבעקבות שינוי התקנון יפורסם לראשונה בתולדות הלשכה באתר האינטרנט מיד אחרי אישורו. לשכת רואי החשבון הופכת לשקופה ודמוקרטית יותר מתמיד - וחבל שיש מי שמסרבים לקבל את המהפך והרוחות החדשות והתנופה המתרחשת במעמד המקצוע ותדמית הלשכה בצמרת המשק".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה