משפט

תביעת ענק נגד אריה שיף, משפחת הפורץ דורשת מיליונים

משפחתו של הפורץ מחמד אלאטראש תובעת את אריה שיף שירה בו למוות, בגין הנזק שנגרם למשפחה מהריגתו, בהיותו מקור פרנסה מרכזי. סכום התביעה עומד כל כ-4.3 מיליון שקל
מערכת ice |  11
אריה שיף (צילום פלאש 90)
משפחתו של הפורץ מחמד אלאטראש, שנורה למוות בידי אריה שיף כאשר ניסה לפרוץ לרכבו, הגישה היום (שני) תביעה נגד אריה שיף בסך של כ-4.3 מיליון שקל. כך פורסם בחדשות 12. במכתב התביעה נכתב שהדרישה לפיצוי היא "לאור הנזק הרב שהשאיר מאחוריו שיף בדמות של 8 יתומים מאב ואלמנה דאובה וכואבת".
אלמנתו של הפורץ ושמונת ילדיה הקטינים תובעים פיצויים משיף, שהורשע בהמתה בקלות דעת. הפיצויים לדעתם הם הפסדי ההשתכרות והתמיכה שנגרמו להם בשל הריגתו של אבי המשפחה בגיל 36, וכן בגין הכאב והסבל להם גרם שיף. "הנתבע הפר כל חובה וכל נורמה מוסרית ומשפטית כפי שאדם סביר ו/או נבון לא היה נוהג כלל", נכתב בכתב התביעה.
בהליך הפלילי פסק בית המשפט המחוזי בבאר שבע פיצוי בסך של 10,000 שקלים לאלמנה ול-8 ילדים. כולם קטינים", אמר עו"ד זיו און המייצג את המשפחה. "אין ספק שגזר הדין הזה לא מהווה הרתעה כלל. לעומת זאת, תביעת נזיקין זו כנגררת להליך פלילי תביא לפיצוי שישקף את חומרת הנזק". עו"ד אהרון רוזה ייצג אז את משפחתו של אלאטראש בעת ההליך הפלילי.
 
כזכור, האירוע התרחש בליל ה-28 בנובמבר 2020, ובמהלכו ירה שיף ברעולי פנים והרג את מוחמד אל-אטראש, עבריין רכוש מהפזורה הבדואית שפרץ לרכבו יחד עם שניים נוספים. מעצרו של שיף עורר דיון וסערה ציבורית סביב הנרטיב של הגנה עצמית, אל מול אוזלת היד של משטרת ישראל בפשיעה בדרום הארץ. ביולי 2021 הרשיע בית המשפט המחוזי בבאר שבע את שיף, במסגרת עסקת טיעון, בהמתה בקלות דעת.
על שיף נגזרו בספטמבר האחרון 9 חודשי עבודות שירות, אחרי שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון. השופטת רויטל יפה-כ"ץ ציינה בגזר הדין כי העבירה שביצע שיף "פגעה בקדושת חיי האדם", ואמורה לגרור ענישה משמעותית. עם זאת, נטען כי המקרה של שיף "חריג ומחייב ענישה חריגה".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    הזיה!! הזיה שבית המשפט בכלל מרשה לעצמו לדון בסוגייה הזא
    נטע 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בעבריין מהסוג הנפשע ביותר, היה אף מבוקש ממעצר בעבר, אילו זכויות צריכות להיות לו?? כאשר הוא פולש למרחב פרטי של משפחה על מנת לבצע גניבה??? התחלקתם על השכל בתי המשפט!! ועם התביעה תעבור, זה לא יעבור בשקט!! אריה שיף הוא גיבור! לא רוצח! עשה את מה שרובנו מפחדים לעשןת ומה שבמדינה מתוקנת רצוי לעשות! כדי שאנחנו לא נהפוך למצבה
    סגור
  • 9.
    הצעה
    מיכאל מאילת 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה המלצות לנתבע : 1. תדרוש לדעת האם אלה ילדיו הביולוגיים וכמה נשים היו לו . 2. תדרוש לדעת האם היו לו או לנשותיו פניות לרווחה ומה היו הסיבות לפניות. 3.האם ריצה מאסרים אם כן לדרוש את המידע הטיפולי שקיבל מה עלה שם . 4. תדרוש להרוויח. לקבל דוח מפורט על המצב הסוציאלי של המשפחה המורחבת . 5. לדרוש את הפרוטוקולים מכל ועדות הממשלהשהתכנסו ודנו בבעיות של המגזר והפתרונות שהציעו ולא יישמו . 6.לדרוש ממשרד לבטחון פנים הסבר על המצוקה של כח אדם במשטרה . 7. לברר האם היה מטופל בבריאות הנפש . 8. להגיש תביעת נגד המשפחה . 9. להגיש תביעה נגד ממשלת ישראל (משרד הרווחה , המשרד לבטחון פנים, משרד ראש הממשלה, מועצה אזורית במקום מגוריו ) להם יש חלק נכבד באחריות על החברה ועיצובה ולבני המשפחה במידה וכך דרכו מקומות יש אחריות הורית . במידה ויזכו בתביעה לפחות היא תתחלק בין כמה חייבים ולא רק אתה תשא באחריות .
    סגור
  • 8.
    אצל ערבים זה נקרא נקמה לא תביעה
    חיה 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה וחרפה למדינת ישראל שבגלל מאפשרת הגשת בקשה בדיונית כזאת. זה יתן פתח לתביעות עכשיו הם יוכלו לגנוב חופשי כי אנשים ייפחדו לירות. גם אם הם יאנסו את בנותינו הם יבקשו פיצויים על אונס. תקדים נוראי ועצוב. פיצויים לאנס לגנוב וכו וכו' . המדינה שלנו ניכבשת מידרדרת ישראל תהיה כולה מהצפון ועד הדרום למדינת פשע שיקאגו וניו יורק ביחד לא יגיעו לקרסוליים של הפשע שעומד להכפיל את עצמו
    סגור
  • 7.
    מסכן, היה לו עתיד מבטיח בתחום, כל הקולגות פרגנו לו... (ל"ת)
    דני 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • עכשיו יקבלו גם ביטוח לאומי פלוס פיצויים
    חיה 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקדים חדש פיצויים לגנבים אנשים וכו
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    בושה
    מתנגד 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האמא צריכה להתבייש שכך התפיסה,וזה יעבור לילדים
    סגור
  • 5.
    המפרנס
    מולי 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אחלה פרנסה....גנב מכוניות!העו"ד הזה ירד מהפסים...העמלה השמנה שהוא חושב שיקבל הוציאה את מלוא הטמטום ממנו!
    סגור
  • 4.
    אם המדינה לא תזרוק את התביעה מהמדרגות...
    השומר 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זהו סוף שלטון החוק. הפושעים והגנבים יתבעו כל שוטר שיעצור אותם, כל אזרח שיתנגד לבריונות שלהם. הם רוצים להתעשר ממצב של תוהו ובוהו שלטוני. התחכום של הפושעים עולה על זה של פדיקי ממשל פחדנים.
    סגור
  • 3.
    דין גנב לתליה
    מרדכי 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עורך דין פח בלי בושה!הגנב חי על ביצוע עבירות פליליות ועורך הדין טוען להפסד הכנסה??עד כמה אפשר להיות מטומטם? הגנב הנאלח הזה קיבל מה שמגיע לו ועורך הדין שימשיך לרדוף אחרי אמבולנסים!
    סגור
  • 2.
    תאונת עבודה , שיתבע את ביטוח לאומי,
    Haim 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בתנאי כמובן שהיה משלם לביטוח לאומי , הסיכון זה חלק מהמקצוע. שיתבע גם את ביטוח הפול כי הוא נהרג בזמן נהיגה . החוצפה חוצה על גבול. רק חסר לנו תקדים מהסוג הזה , כמה בלגן על גניבת רכב וכמה הוצאות משפט . שיתבע אותם חזרה על עוגמת הנפש שנגרמה לו .
    סגור
  • 1.
    השופטים צריכים לשלם (ל"ת)
    אבי 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור