משפט

אמזון יכולה לחגוג: הקנס שובר השיאים שהוטל עליה בוטל

החברה האמריקאית התלוננה כי קנס חסר תקדים שהוטל עליה באירופה בקיץ האחרון אינו מוצדק ולא ברור מה היא צריכה לעשות כדי שהוא לא ימשיך לעלות. השופט תמך בצד שלה – וזה הסכום שחסך לה
יאיר מור | 
אמזון (צילום istock, freepik)
שופט בבית משפט לערעורים בלוקסמבורג השעה בסוף השבוע האחרון את תשלומי הקנס שהוטלו ביולי האחרון על אמזון אירופה, לאחר שהחברה ערערה על הקנס וטענה כי הוא לא מבוסס ולא הוגן.

הקנס המדובר הוטל על החברה על ידי נציבות הגנת המידע של לוקסמבורג, לאחר שפסקה כי אמזון מעבדת מידע של משתמשים אירופים באופן שמפר את הוראות חוק הגנת הפרטיות האירופי (GDPR). גובה הקנס הוא 746 מיליון אירו – פי 15 מהקנס הבא בגובהו שהוטל אי פעם על חברה כלשהיא בשל הפרת החוק האירופי (גוגל, צרפת, 2019) ויותר מפי שניים מכל הקנסות שהוטלו בכל היבשת יחד בשל הפרת הגנות הפרטיות.
החברה צוותה לשלם בתשלומים יומיים על כל יום שבו היא ממשיכה להפר את החוק וקיבלה עד 15 בינואר להפסיק להפר אותו או שהתשלום היומי יוגדל עוד יותר – אלא שהחברה טענה כי לא ברור מהפסיקה מה בדיוק היא אמורה לתקן עד התאריך הזה, ולכן אין לה כל יכולת לרצות את הנציבות ולמנוע את החמרת הקנס.
בקיץ, לאחר פסיקת בית המשפט, כתבה החברה בדו"ח הרבעוני שלה כי "אנו מאמינים כי החלטת הנציבות אינה מבוססת ומתכוונים להגן על עצמנו ללא לאות בעניין זה". לאתר הרג'יסטר הבריטי היא מסרה כי "ההחלטה הקשורה בדרך שאנו מציגים מודעות רלוונטיות ללקוחות מסתמכת על פרשנויות סובייקטיביות ובלתי בדוקות של חוק הפרטיות האירופאי, והקנס המוצע הוא לחלוטין לא פרופורציונלי אפילו עם הפירוש הזה. שמירה על בטחון המידע והאמון של לקוחותנו הם העדיפות העליונה שלנו. לא היתה כל פריצה למידע, ושום מידע של לקוחות לא נחשף לצד שלישי כלשהוא. העובדות הללו אינן נתונות במחלוקת. אנו חולקים עמוקות עם פסיקת (הנציבות), ומתכוונים לערער".
כאמור, בית המשפט תמך בטענתה של אמזון וקבע כי הוראות ההחלטה "אינן ברורות ומדויקות דיין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה