משפט

לקוחות מיטב דש הפסידו, אך מי יגזרו קופון ענק?

המחוזי בתל אביב בפס"ד משלים: על מיטב דש להחזיר לעמיתים 399,984,000 שקלים, עורכי הדין שמייצגים את התובעים יקבלו כ-15 מיליון שקל והתובעים יקבלו 2.3 מיליון שקל. עד מתי יש לבית ההשקעות לשלם את הסכום?
מערכת ice |  6
אילן רביב מנכ"ל מיטב דש (צילום רמי זרנגר יחצ)
לאחר שב-25.8.21 ניתן פסק דין בבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי השופטת ד"ר מיכל אגמון גונן, שקבע כי חברת מיטב דש גבתה דמי ניהול מחלק מהעמיתים בניגוד להסכמים ביניהם ובפסק הדין נקבע כי על מיטב דש להשיב לחברי הקבוצה המיוצגת דמי ניהול שגבתה ביתר (289,139 מיליוני שקלים נכון ליום 1.1.16), הגיעה החלטה נוספת.
היום ניתן פסק דין משלים בשני עניינים. ראשית, בקביעת גובה ההשבה המעודכן לחברי הקבוצה, שכן חוות הדעת של המומחה הייתה מעודכנת למועד הגשתה, ומיטב דש המשיכה לגבות דמי ניהול גם לאחר מכן. כן היה צורך בצירוף הפרשי הצמדה וריבית לסכומים שנגבו ביתר. בפסק הדין המשלים נקבע כי הסכום הכולל שעל מיטב דש לשלם עומד על 399,984,000 שקלים.

בנוסף, עוסק פסק הדין המשלים בגמול לתובעים המייצגים ושכר הטרחה לבאי כוחם, בהתחשב בשיקולים שנקבעו בחוק לעניין זה, ותוך הבחנה בין השקעה וסיכונים שלקחו עליהם התובעים המייצגים ובאי כוחם, לבין פרמטרים כמו גובה דמי הניהול (המחושבים מתוך התשואה שהפיקה מיטב דש לעמיתים) וכמות חברי הקבוצה, שיש לקחת אותם בחשבון במידה מוגבלת בפסיקת הגמול ושכר הטרחה.  
השופטת אגמון גונן הדגישה לעניין זה כי: "בתובענות שבהן נפסקים סכומים גבוהים (יותר מ- 100 מיליון שקלים), ראוי להפריד בין השפעתם המשמעותית של השיקולים שיש לשקול בנוגע לגמול ושכר הטרחה (שיקולי תשומה, תפוקה והכוונה) על תוצאת קבלת התובענה ועצם הפיצוי לחברי הקבוצה, לבין השפעתם הפחותה על הסכומים הגבוהים שקיבלה הקבוצה, שאינם תוצאה ישירה של פעולת באי הכוח המייצגים, אלא נובעים ממאפייני התביעה והקבוצה המיוצגת. שכן, כפי שמעיד המקרה שלפניי, סכום ההשבה הגבוה נובע, בין היתר, מהתשואות שהניבה מיטב דש לעמיתיה (מהם נגזרים דמי הניהול שנגבו), מספר העמיתים, ומשך השנים בהם נגבו סכומים אלו (לרבות ריבית והפרשי הצמדה)."
בהתחשב בשיקולים אלו, ועל פי שיטת האחוזים המדורגת, נפסקו לבאי הכוח המייצגים, שכר טרחה בסכום כולל של 15,835,255 שקלים. ובנוסף, גמול לתובעים המייצגים (גרינברג ולוינרד) בסכום של 2.3 מיליוני שקלים, היינו 1,150,000 לכל אחד. עוד נקבע כי כיון שחברי הקבוצה קיבלו תמורה משמעותית מההליך, שכר הטרחה לבאי הכוח המייצגים, והגמול לתובעים המייצגים, ישולם מתוך הסכום הכולל שעל מיטב דש להעביר לחברי הקבוצה.
לאור העובדה שמדובר בסכום משמעותי, וכדי לאפשר למיטב דש להתארגן לצורך התשלום ולאתר את חברי הקבוצה שאינם עוד עמיתים במיטב דש, נקבע כי מיטב דש תעביר את הסכום לחברי הקבוצה ביום 1.3.22.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עורכי הדין מוצצים דם.
    אופיר 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם למישהו יש הסבר לסכומים האדירים הבלתי צודקים שמקבלים עורכי דין. בסך הכל למדו 4 שנים ולא עבדים קשה. היש סיבה לכך? רבים שצודקים אינם מסוגלים להוכיח צדקתם כי אין להם המשאבים לשלם לעורכי הדין
    סגור
  • 3.
    הכתב לא יודע מה הוא כותב
    איציק 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הקשר בין הלקוחות שבכותרת לבין זה שחברת מיטב דש תצטרך לשלם פיצוי, אין כל קשר ללקוחות מיטב דש לבין הפיצוי, הכתב לא יודע מה הוא כותב
    סגור
  • 2.
    כמה אני יקבל ?
    עמית מיטב דש 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך מחשבים את ההחזר ?
    סגור
  • בושה
    אופיר 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה לא יקבל. אתה תקבל....עברית רבותי....
    סגור
  • בסדר סליחה כמה אני תקבל?
    עמית מיטב דש 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה לאונים
    סגור
  • 1.
    על קרן הצבי. תמשיכו להאמין לחברות האלה (ל"ת)
    משה 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור