משפט

אילון מאסק חוגג: בית המשפט קיפל את ג'ף בזוס

בית המשפט הפדרלי קיפל את ג'ף בזוס. אחרי הניצחון של אילון מאסק והחברה שלו SpaceX במכרז של נאסא בנוגע לשירותי החלל שיאפשרו להטיס אסטרונאוטים לירח בשווי של 2.9 מיליארד דולר. מאסק חגג בעקיצה ובזוס רמז: "נכבד את ההחלטה". וגם: בזוס מכר 2 מיליארד דולר ממניות אמזון
אביחי דלאל | 
אילון מאסק, ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה, freepik, פייסבוק/ג'ף בזוס)
חברת החלל Blue Origin של ג'ף בזוס הפסידה היום (חמישי) בתביעה נגד נאסא על מכרז של מיליארדי דולרים שהוענק ל-SpaceX של אילון מאסק. בית המשפט הפדרלי לתביעות בארה"ב קבע שהמכרז עבור החוזה בשווי 2.9 מיליארד דולר, שהוענק באפריל, היה הוגן. השופט הפדרלי ריצ'רד הרטלינג צידד בהגנה בפסיקתו, והשלים קרב בן חודשים לאחר ש-Blue Origin תבעה את נאס"א באוגוסט.
נאס"א אמרה בהצהרה כי העבודה עם SpaceX תתחדש "בהקדם האפשרי" כעת לאחר מתן פסק הדין "יהיו הזדמנויות עתידיות לחברות לשתף פעולה עם נאס"א בביסוס נוכחות אנושית ארוכת טווח בירח במסגרת תוכנית ארטמיס של הסוכנות".
דובר Blue Origin אמר בתגובה ל-CNBC כי התביעה של החברה "הדגישה את בעיות הבטיחות החשובה בתהליך הרכש של מערכת הנחיתה האנושית שעדיין יש לטפל בהן. החזרת אסטרונאוטים בבטחה לירח באמצעות מודל השותפות הציבורית-פרטית של נאס"א מחייבת תהליך רכש ללא דעות קדומות לצד מדיניות נכונה המשלבת מערכות מיותרות ומקדמת תחרות. Blue Origin נותרה מחויבת עמוקה להצלחת תוכנית ארטמיס".
מאסק, בציוץ בתגובה על פסק הדין, פרסם תמונה מהסרט "Dredd" משנת 2012 ועקץ את האיש השני בעושרו בעולם.
כזכור, נאס"א באפריל העניקה ל-SpaceX את החוזה הבלעדי עבור תוכנית מערכת הנחיתה האנושית של הסוכנות במכרז. בשווי של 2.9 מיליארד דולר, חוזה SpaceX יאפשר לחברה להשתמש בחללית שלה כדי להעביר אסטרונאוטים אל פני הירח למשימות ארטמיס הקרובות של נאס"א.
בזוס עצמו הגיב להחלטת בית המשפט בדף הטוויטר שלו כשכתב: "לא ההחלטה שרצינו, אבל אנחנו מכבדים את שיקול דעתו של בית המשפט, ומאחלים הצלחה מלאה לנאס"א ול-SpaceX בחוזה" ובכך למעשה רמז כי ככל הנראה החברה שלו לא תערער על החלטתו של השופט הרטלינג.
 
מוקדם יותר השבוע, בזמן שבזוס היה בגלזגו בפסגת האקלים COP26, הוא מכר מניות אמזון בשווי של יותר מ-2 מיליארד דולר. המכירה הגיעה כאשר בזוס, האדם השני בעושרו בעולם, הבטיח בנאום כי יוציא 2 מיליארד דולר מקרן כדור הארץ שלו על שיקום הטבע ושינוי מערכות מזון.
"אנחנו חייבים לשמר את מה שעדיין יש לנו, אנחנו חייבים לשחזר את מה שאיבדנו, ועלינו לגדל את מה שאנחנו צריכים כדי לחיות מבלי להשפיל את כדור הארץ לדורות הבאים", אמר בזוס.
המכירה, לאחר הורדות מס רווחי הון שבזוס כנראה חייב, בקושי משתנה המצב של הונו הנקי. נכון ליום חמישי, בזוס שווה 199.4 מיליארד דולר, להערכת פורבס. הוא מדורג אחרי האיש העשיר בעולם, אילון מאסק (בשווי מוערך של 317 מיליארד דולר), בכ-118 מיליארד דולר.
בזוס מכר השנה מניות אמזון בשווי של יותר מ-8.8 מיליארד דולר. מאז שהכניס את אמזון לציבור ב-1998, מייסד ענקית המסחר האלקטרוני מכר מניות אמזון בשווי של כ-29 מיליארד דולר, לפי חישוב פורבס; חלקו בחברה ירד מ-42% ב-1997 לקצת פחות מ-10% כיום. בשנה שעברה הוא פרק מהמניות שלו באמזון בשווי 10 מיליארד דולר.
ביולי, בזוס ויתר על תפקיד מנכ"ל אמזון אך נשאר כיו"ר החברה. מאז הוא העביר את המיקוד שלו לחברת החלל שלו, Blue Origin, והוציא מספר הודעות על מתנות פילנתרופיות. בספטמבר הוא הכריז על התחייבות של מיליארד דולר למאמצי שימור.
מניית אמזון יותר מהכפילה את ערכה מאז תחילת 2019; הוא עלה בכ-6% מאז תחילת ינואר 2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה