משפט

נחשף המתווך בעסקת פסגות: תובע מרני צים מיליונים

וואליו קפיטל ורני צים נתבעים ב-8.1 מיליון שקל על התחמקות מתשלום עמלה למתווך שהוביל לרכישת פעילות בית ההשקעות פסגות בקרנות הנאמנות וניהול התיקים ב-405 מיליון שקל מאלטשולר שחם. וואליו קפיטל ל-ice: "מאחלים לתובע בהצלחה"
מערכת ice |  1
רני צים (צילום מאיר אדרי, pexels, unsplash, pixabay)
לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה על סך 8 מיליון שקל נגד חברת וואליו קפיטל בראשות רני צים, נגד הבעלים רני צים ונגד מנכ"ל פסגות יואן קדוש, לאחר שלדברי התובע - הנתבעים מסרבים לשלם לו עמלה על סך 2% על התיווך בעסקה בה רכש צים מאלטשולר שחם את פעילות בית ההשקעות פסגות בתחום קרנות הנאמנות וניהול התיקים בסכום של 405 מיליון שקל.
התובע ליאור פינקלר שלדבריו בעל ניסיון וקשרים רבים בשוק ההון, טוען כי היה המתווך והיה הגורם היעיל לגיבושה של קבוצת רוכשים אשר זכתה בעסקה לרכישת הפעילות של פסגות. את כתב התביעה הגישו עורכי הדין אוהד שלם עו"ד יעקב (יענקלה) כרם ממשרד שלם-כרם.

עו"ד שלם וכרם. צילום: תמי בן ישי
על פי כתב התביעה, כבר בראשית שנת 2021 נוצר קשר בין פינקלר, התובע, ובין וואליו קפיטל, ושהוא הציע לנתבעים שיקימו קבוצה לרכישת פסגות בית השקעות "בכפוף לתשלום עמלת תיווך". לדבריו, בתיווכו הישיר התקיימה פגישה בין כל הגורמים הרלוונטים לגיבוש הקבוצה ולביצוע העסקה וכי למחרת חתמו הצדדים על הסכם סודיות ומסמך הבנות ראשוניות. 
לאחר הפרסום כי הקבוצה זכתה ברכישת פעילות פסגות ב-405 מיליון שקל, בירך אותן פינקלר על ההצלחה ושלח דרישה לעמלת תיווך כמקובל, אולם הנתבעים "מתחמקים מתשלום עמלת התיווך". לדבריו, התחמקות זו הינה חרף הודאה בכתב, חרף פעולות תיווך נמרצות והן בהסכמות לתשלום, "בחוסר תום לב ותוך הפרה יסודית של ההסכם".
בכתב התביעה מוכיח פינקלר כי היה הגורם היעיל לגיבוש הקבוצה ועסקה, והשקיע שעות רבות בפגישות, שיחות והודעות כדי לחבר בין הצדדים והסברים והכנות לקראת העסקה, ואף גישר ביניהם וכדומה: "החיבור בין שתי הקבוצות - "קבוצת צים" ו-"קבוצת קדוש" לא היה קל כלל וכלל", נכתב בכתב התביעה.
לדברי פינקלר, ניסו הנתבעים עד לחתימת העסקה לשנות את עמלת התיווך: הציעו 1% במזומן ו-1% באופציות וכדומה, אך באופן עקבי סירב התובע לכל שינוי ממה שהוצע מלכתחילה וכי לאחר שאושרה העסקה הם מתחמקים מהתשלום.
מוואליו קפיטל ומהנתבעים נמסר כי "מדובר בטענות המשרבבות שמותיהם של גורמים שאינם נוגעים לעניין נשוא התביעה. אנו מאחלים לתובע הצלחה בהמשך דרכו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עלילות רני צים ויניב בנדר
    הקטן 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיפור חוזר על עצמו שוב ושוב. הצמד הזה לא מפסיק לעשות את אותו תרגיל לכל מי שמנסה ללכת איתם. כל מי שקשור לרני צים או ליניב בנדר נפגע, אין מנכל או דירקטור בחברה שהחזיק מעמד יותר ממספר חודשים בודדים. גם בעלי המניות שלנם איתם בסכסוכים. המצב לא נראה טוב.
    סגור