משפט
הגלידריה מכרה ביוקר דרך וולט ונתבעה: כך זה הסתיים
בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד רשת הגלידריות הידועה "דלי קרים", טענה כי הרשת לא עדכנה את לקוחותיה שמוצריה דרך וולט יקרים יותר מאשר ברכישה בסניף, זאת ללא קשר לדמי המשלוח. בית המשפט התייחס לטענה וזאת האוכלוסייה שתוכל ליהנות מההטבה שתחלק הרשת

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד אישר הסדר פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד רשת דלי קרים, בטענה כי הרשת לא יידעה צרכנים על פערי מחירים בין הזמנות באפליקציית וולט לבין רכישה בסניפים.
התביעה הייצוגית, שהוגשה על ידי אורן חכם ויחיאל ברזילי, חשפה פער במחירים בין רכישת גלידות ומוצרי דלי קרים בסניפים לבין הזמנתם דרך אפליקציית וולט. הטענה המרכזית הייתה כפולה: דבר ראשון, הצרכנים לא יודעו על הפער במחירים בין רכישה בסניף לרכישה בוולט. דבר שני, הצגת דמי המשלוח באפליקציה יצרה מצג מטעה, כאילו זוהי התוספת היחידה למחיר הרגיל בסניף.
בתגובתה לתביעה, דלי קרים טענה כי לא הייתה כל הטעיה מאחר שהמוצרים נמכרו במחיר המדויק שהוצג באפליקציה. יתרה מכך, החברה טענה כי מאחר שהרכישה בוצעה דרך וולט ולא ישירות מדלי קרים, על התובעים להפנות את טענותיהם לוולט.
חשוב לציין כי כבר בתחילת אוקטובר 2023, פחות מחודש לאחר הגשת התביעה, הוסיפה הרשת הבהרה באפליקציית וולט לפיה "תפריט המוצרים והמחירים של רשת דלי קרים במשלוחים ובטייקאווי עשוי להיות שונה מהתפריט ומוצריו בסניפי הרשת". כדי לחזק את טענותיה, הגישה החברה חוות דעת של רואה חשבון שהראתה כי גם לאחר הוספת ההבהרה על פערי המחירים באפליקציה, לא חלה ירידה בהיקף ההזמנות - ואף נרשמה עלייה במכירות.
לבסוף הגיעו הצדדים לפשרה ולפיה דלי קרים תעניק הטבה כך שכל איש מאנשי כוחות הביטחון הרוכש בסניפיה ק"ג גלידה יהיה זכאי לקבל חינם גלידה אמריקאית ששוויה הוא 12 שקל. ההטבה תינתן לאנשי כוחות הביטחון בזרועות צה"ל, משטרת ישראל ומערך הכבאות אשר יהיו במדים במעמד הרכישה. היקף ההטבה יהיה עד לסך כולל של 200,000 שקל או עד 24 חודשים.
השופטת בן אליעזר שדנה בבקשה כתבה כי "יש בסיס לטענה כי אופן הצגת מחירי המוצרים של המשיבה בפלטפורמת וולט, ובפרט הצגת עלות המשלוח כעלות קבועה, מבלי להתייחס לפערי העלויות בין רכישה באמצעות וולט לרכישת אותם מוצרים בסניפים – עלול להטעות את הצרכן".
יחד עם זאת, היא התייחסה לקשיים בתביעה וציינה: "בקשת האישור לוקה בקשיים לא מעטים, ובראשם העובדה שהמבקשים מודים ומאשרים למעשה כי המצגים המטעים לכאורה להם נטען כולם מצגים המופיעים באתר או באפליקציית וולט ולא באתר המשיבה. לפיכך, עולה שאלה ממשית האם ניתן להטיל אחריות על המשיבה במצב דברים זה".
בסופו של דבר פסקה השופטת כי התובעים יקבלו גמול של 3,000 שקל כל אחד, ושכר טרחת עורכי הדין נקבע על 35,000 שקל בתוספת מע"מ. כמו כן, חויבה דלי קרים לשפות את התובעים בגין אגרת בית המשפט ששילמו.
עוד ב-
תביעה ייצוגית היא כלי המשמש לא מעט על מנת לפצות קבוצה גדולה של נפגעים ובכך למנוע הגשה של תביעות רבות במקביל. רק לאחרונה פרסמנו על מספר חברות שנדרשו לפצות צרכנים במסגרת תביעה ייצוגית. כך למשל, רשת השיווק של רמי לוי התחייבה לפצות את לקוחותיה בכמעט חצי מיליון ש"ח במסגרת הסדר פשרה בתביעה. רשת סופר פארם הסכימה לתרום מוצרים בסכום של 3 מיליון ש"ח. וגם מספר רשתות קרמיקה ישלמו סכום של 13 מיליון ש"ח.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה