משפט
חנות בגדי היוקרה תבעה לקוחה שטענה לזיוף: השופט הכריע
לקוחה שרכשה חולצה ב-900 ש"ח חשדה כי היא מזויפת ובעלי חנות המותגים החליטו לתבוע אותה על כך בסכום של 100 אלף ש"ח. השופט הכריע בתיק הזה בצורה די מפתיעה

תושבת באר שבע נכנסה לחנות של בגדי יוקרה ורכשה שם חולצה של המותג off-white תמורת 900 ש"ח. כאשר היא הגיעה לביתה, הבן שלה בדק את החולצה באמצעות אפליקציה שנועדה לאבחון מוצרים מזוייפים והאפליקציה קבעה כי יש חשד גבוה שאין מדובר בחולצה מקורית של המותג. למחרת חזרה האישה לחנות כדי להחליף את החולצה.
בעקבות זאת, הגישה החנות תביעה נגד הלקוחה בגובה של 100 אלף ש"ח. בתביעה נטען כי כי היא התלוננה בקולי קולות כי מדובר בחולצה מזויפת וכי החנות מוכרת מוצרים מזויפים.
הלקוחה לעומת זאת טענה רק ביקשה להחליף את החולצה בטענה שיש חשד כי איננה מקורית. היא גם טענה בבית המשפט שאין לה כוונה לעמוד על כך שהחולצה מזויפת, אך היא האמינה בתום לב שמדובר בזיוף וכי התביעה נועדה להשתיק ביקורת צרכנית לגיטימית.
השופט אור אדם מבית משפט השלום בבאר שבע, הכריע בעניין וכתב כי האמת העובדתית נמצאת באמצע, "מדובר בלקוחה שהגיע להחליף פריט שנקנה, ותיארה בקול מדוע היא באה להחליפו, ודבריה אולי נשמעו ע"י לקוח אחד או שניים. זאת ותו לא. התנהגות כזו של הנתבעת ודאי ראויה לגינוי, אולם בספק גדול אם היא ראויה לדיון משפטי מעמיק, קל וחומר ודאי שתביעה על סך 100,000 ש"ח בגין אירוע זניח כזה היא מופרזת", כתב.
עוד ב-
השופט גם ציין כי נכון שהמילה "זיוף" בהקשר של חנות מותגים מהווה לשון הרע, אך המקרה הזה הוא מאוד גבולי וכי בסופו של דבר, "מדובר בביקורת צרכנית שיש להיזהר מהשתקתה. התובעת סברה בתום לב כי החולצה איננה מקורית, לנוכח בדיקה שערך בנה ואף אם טעתה במחשבה זו, הפרסום לא חרג מגדר הסביר", כתב ודחה את התביעה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה