כסף וצרכנות
דואר ישראל עושה מהפכה: 100 מיליון חבילות בשנה
מאיצים את ההשקעה באוטומציה לאיקומרס (e-commerce): דואר ישראל ישקיע 60 מיליון שקל במכונת מיון חדשה המבוססת על אוטומציה מלאה. המערכת החדשה תרחיב את יכולות הדואר לקליטה ומיון של יותר מ-100 מיליון חבילות בשנה

דואר ישראל משקיע מעל 60 מיליון שקל במערכת מיון חבילות אוטומטית, שצפויה להיכנס לפעילות מלאה במרכז המיון של הדואר במודיעין בעוד כשנה וחצי, לקראת עונת השיא של הזמנות מהאתרים הבינלאומיים ב'חגי הקניות' של חורף 2026. המערכת החדשה תאפשר טיפול מהיר ומדויק יותר בקליטה, מיון ומסירה של חבילות, תוך צמצום הצורך במגע ידני ושיפור משמעותי ביעילות התהליך.
המערכת תותאם ותוטמע בדואר על ידי חברת בויימר (Beumer) הגרמנית, הנחשבת למובילה עולמית ופועלת במאות מערכי מיון בחברות שילוח ודואר גלובליות. עם השלמת הפרויקט, המערכת תהיה מסוגלת למיין היקפים עצומים של עד 350,000 חבילות ביום, ובכך להגיע לפוטנציאל קליטה ומיון של מעל 100 מיליון פריטים בשנה. את הפרויקט מוביל צוות מומחים של הדואר בראשות סמנכ"ל שרשרת האספקה יניב קמחי.
דוד לרון, מנכ"ל דואר ישראל מסר: "דואר ישראל היא חברת השילוח המובילה בישראל, ובהתאם לכך אנו מחויבים להיות תמיד בחזית הטכנולוגיה והשירות, עם יכולת לעמוד בהיקפי פעילות הולכים וגדלים. ההשקעות שביצענו בשנים האחרונות בשירות ובאוטומציה, בהיקפים של מאות מיליוני שקלים, הן הבטחה ללקוחות שלנו שאנחנו משקיעים קודם כל בהם וביכולת שלנו להעניק להם שירות מצוין ומתקדם. בשנים האחרונות התמקדנו בהבראת הדואר ובמעבר לתפיסה של שוק תחרותי שבו החדשנות והלקוח נמצאים במרכז. כעת, עם אלפי העובדים המסורים של הדואר ולאחר שהחברה הופרטה ופועלת כגוף עסקי מוביל, יש לנו את המשאבים ואת הגב העסקי להטמעה ולהשלמה של השינויים והשדרוגים הנדרשים עבור הלקוחות ועבור הצמיחה של החברה".
המערכת החדשה תשלים מערכי מיון קיימים במרכז המיון של דואר ישראל במודיעין, בהם הושקעו עשרות מיליוני שקלים בשנים האחרונות. מרכז המיון של הדואר הוא הגדול והמתקדם ביותר בישראל, עם הקיבולת הגבוהה ביותר למיון חבילות ולהפצתן באמצעות מערך התחבורה, השליחים והדוורים של דואר ישראל, למסירה ישירה לכתובת הנמען וליותר מ-1,400 מרכזי מסירה ויחידות דואר ברחבי הארץ.

השדרוג של מערך המיון בדואר כולל מערכת מיון אוטומטית לפריטי סחר מקוון עד רמת נקודת הקצה במרכז המסירה, ניטור החבילות מקצה לקצה, הפחתה משמעותית של כמות הנגיעות הידניות בחבילה במרכז המיון, שיפור משמעותי בתהליך העברת הפריטים מנקודה לנקודה במרכז המיון עם שינוע רציף מרמפת הקבלה והקליטה של הפריטים ועד לעמדות הטעינה להפצה. כמו כן, ישולבו בפרויקט גם מערכות רובוטיות להעמסה אוטומטית של החבילות, להגברת היעילות ולמזעור טעויות שנובעות מ"נגיעות" אנושיות. כל זאת במטרה לעמוד בהיקפי הגידול הצפוי בסחר המקוון הבינלאומי והמקומי בשנים הבאות תוך הגדלת נתח השוק של הדואר, בזכות הקפדה על סטנדרטים בינלאומיים של שירות.
עוד ב-
היקף הסחר המקוון בישראל ממשיך לצמוח, עם גידול מתמשך בהזמנות של ישראלים מאתרים בינלאומיים ומקומיים. בשנת 2024 לבדה הגיעו לישראל יותר מ-75 מיליון פריטי סחר מקוון בייבוא אישי, כלומר, חבילות שהוזמנו על ידי ישראלים מאתרי הקניות בחו"ל. כ-70% מהחבילות הללו הגיעו מאתרים סיניים ובראשם עלי אקספרס, כאשר יתר החבילות נשלחו מאירופה וארה"ב, מאתרים כמו NEXT הבריטי ואמזון האמריקאי. לאור מגמה זו, מערכת המיון החדשה של דואר ישראל תוכננה כך שתוכל להתמודד עם נפחי פעילות הולכים וגדלים בשנים הבאות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.הדואר פג תוקףציפי 03/2025/31הגב לתגובה זו0 0הבעיה זה לא טכנולוגיה אלא הגורם האנושי רוב מפעילי המכונות בדואר אינם יודעי קרוא וכתוב איך יפעילו את המכונות מכאן הטעויות חבילות ימשיכו להסתובב בכל הארץסגור