משפט

בלייד ראנר נגד אילון מאסק: תביעת ענק נגד הרובוטקסי

החברה שהפיקה את הסרט "בלייד ראנר 2049" תובעת את אילון מאסק בגין שימוש בתמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית שהיו דומות לסצנות מתוך הסרט. מאסק ציין בעבר כי עיצוב הסייברטראק שואב השראה מ"בלייד ראנר"
שרון בירקמן | 
אילון מאסק ובלייד ראנר (צילום shutterstock, יוטיוב/ Warner Bros. Pictures)
חברת ההפקה ההוליוודית אלקון (Alcon Entertainment) הגישה תביעה כנגד אילון מאסק וטסלה. אלקון טוענת כי זכויות היוצרים שלה הופרו, לאחר שבאירוע חשיפת הרובוטקסי של טסלה נעשה שימוש בתמונות בהשראת הסרט "בלייד ראנר 2049". האירוע, שנערך ב-10 באוקטובר, כלל שימוש בתמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית שהיו דומות לסצנות מתוך הסרט. זאת, לאחר שאלקון סירבה לתת רשות להשתמש בתמונות אלו.
אלקון טוענת כי טסלה פנתה בבקשה לקבלת רשות השימוש רק ביום האירוע עצמו, וסורבה. בנוסף למאסק ולטסלה, נתבעת גם חברת האחים וורנר, שאירחה את האירוע במתחם האולפנים שלה בקליפורניה. מאסק לא הסתיר בעבר כי הוא מעריץ של סדרת סרטי "בלייד ראנר", ואף ציין כי הסייבטראק של טסלה עוצבה בהשראת הסרט.
באירוע, תחת השם "אנחנו, הרובוט" ("We, Robot"), הוצגה המונית האוטונומית של טסלה – רכב נטול אמצעי שליטה כמו הגה ודוושות. במצגת שליוותה את האירוע הוצגו תמונות בהשראת "בלייד ראנר 2049", כולל שקופית עם תמונה שנוצרה על ידי בינה מלאכותית, שהזכירה סצנה מהסרט שבה דמותו של ריאן גוסלינג מביטה לעבר עולם אפוקליפטי. באלקון טוענים כי השימוש בתמונות נעשה במכוון ובחוסר תום לב ורותם את המותג "בלייד ראנר" כדי למכור את רכבי טסלה.
אלקון ציינה בתביעה כי סירבה לאפשר את השימוש במותג "בלייד ראנר" בשל החשש שההתנהלות הפוליטית המוחצנת של מאסק תגרום נזק למותג והבהירה כי אינה מעוניינת ש"בלייד ראנר 2049" יזוהה עם מאסק או עם טסלה. אלקון מנהלת מגעים עם מותגי רכב אחרים לקראת עליית הסדרה החדשה שלה "בלייד ראנר 2099" באמזון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה