משפט

תופעת הרשלנות בבתי העסק: אלו הזכויות המשפטיות של הלקוחות

עו"ד אריה שילאנסקי, עוסק בתביעות בגין נזקי גוף וביניהם תאונות ילדים ותלמידים, בטור מיוחד לאתר ice: "לצד הוכחת רשלנות של בית עסק, יש לדאוג לתיעוד החומר הרפואי הרלוונטי לנזק שנגרם לילדה כתוצאה מהתאונה  ולפי הצורך להזמין דו"ח של מומחה רפואי"
עו"ד אריה שילאנסקי | 
תביעה (צילום shutterstock)
בת 4 נכנסה ביחד עם אמה לקונדיטוריה מוכרת בצפון תל אביב, כאשר במקביל לקוח הזמין כוס תה.  אחד מעובדי הדלפק הניח את כוס התה החמה ובנסיבות לא ידועות, כוס התה הרותחת נשפכה על בת ה-4 שעמדה ליד אמה בקרבת הדלפק ונגרמו לה כוויות בדרגה 2.
בעל עסק אחראי לשלום לקוחותיו והוא מבטח עצמו מפני תאונות כאלה ובכלל. חברת הביטוח תנסה מצידה להקטין את הפיצוי בכך שייחס לאימה של הילדה חוסר אחריות בהשגחה על בתה הקטנה, אשמה מלאה או חלקית לתאונה.
אמה של הילדה תוכל כמובן לתבוע את פוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים, הפוליסה המונפקת בעת רישום ילדים מגיל 3-18 בגני ילדים או בתי ספר מבלי צורך להוכיח אשמה. במקביל, היא תגיש תביעה נגד בעלי הקונדיטוריה בגין רשלנות שגרמה לתאונה. בכדי לבסס את התביעה ניתן יהיה להיעזר במצלמה בבית עסק ובעדויותיהם של לקוחות שהיו עדים לתאונת התה.

עו"ד אריה שילאנסקי צילום יהואנס פלטן 
בא כוחה יטען שהמלצר התרשל בכך שהניח כוס רותחת במקום מסוכן על גבי הדלפק למרות שהבחין בילדה הקטנה מבלי שלקח בחשבון את האפשרות שהיא עלולה להיפגע. הוא יטען כי מנהל הקונדיטוריה התרשל בכך שלא הדריך את המלצר לפעול בזהירות, או בכך שבחר להעסיק איש צוות לא מיומן, לא אחראי ולא מקצועי.
בנוסף, הוא יטען כי בעל הקונדיטוריה התרשל בכך שלא דאג שהדלפק יהיה פנוי כדי שיהיה מקום בטוח להנחת הכוס וגם לא דאג שתהיה סביבה בטוחה עבור לקוחותיו בכלל ועבור ילדים הבאים לעסק בפרט.
לצד הוכחת הרשלנות, יש לדאוג לתיעוד החומר הרפואי הרלוונטי לנזק שנגרם לילדה כתוצאה מהתאונה ולפי הצורך להזמין דו"ח של מומחה רפואי. תפקידו של המומחה לקבוע  במסגרת חוות דעת מהו שיעור הנכות הרפואית: גופנית ו/או הנפשית של הנפגעת וכיצד נכויות אלה משפיעות על תפקודה. שיעור הנכות יכול להיות זמני, יחד עם זאת יכולה להישאר נכות לצמיתות.
ככל שהילדה/הנפגע צעיר יותר, במקרים רבים גובה הפיצויים יהיה גבוה יותר כי אם ייקבע כי ישנה נכות לצמיתות שמשפיעה על התפקוד או פוגעת בעתידו של נפגע, כך הפיצוי יהיה גבוה יותר. סעיפי הפיצוי שתובעים יכולים לכלול כאב וסבל, הפסדי שכר, ניתן לתבוע פיצוי עבור הוצאות רפואיות, הוצאות נסיעה ואפילו הוצאות סיעוד.
הכותב: עו"ד אריה שילאנסקי עוסק בתביעות בגין נזקי גוף וביניהם תאונות ילדים ותלמידים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה