משפט

תופעת הזנחת השמירה על כלי ירייה: זה העונש החמור על הפקרת נשק

עו"ד עמרי לשם, אשר עוסק בדין הפלילי עם התמחות בייצוג אנשים שבצעו עבירה ראשונה, בטור מיוחד לאתר ice: "במהלכה של התקופה המתוחה, נוספו בעלי רישיונות נשק חדשים רבים. חשוב לדעת, כי הזנחת השמירה על כלי ירייה היא עבירה פלילית, והחוק קובע עד שנת מאסר למי שהורשע בעבירה הזו, שמעוגנת בסעיף 339 לחוק העונשין"

עו"ד עמרי לשם | 
אקדח (צילום vecteezy)
במהלכה של התקופה המתוחה שאנו חווים כבר שנה, נוספו בעלי רישיונות נשק חדשים רבים. רבים מבעלי הזכות לרישיון לנשיאת נשק החליטו לממש אותה בשל אירועי ה-7 באוקטובר וכך אזרחים רבים, כאשר ביחס לשנים עברו, מסתובבים כשהם חמושים בנשקם האישי.
 כאשר אדם מוציא רישיון לנשק, אחד הדברים הבסיסיים ביותר שמלמדים אותו הוא שמעכשיו יש לו עוד ילד. רק שבמקרה הזה, אם הילד לא עליך, הוא בכספת. אם הוא לא עליך ולא בכספת, המשמעות הפלילית היא שהנשק הופקר. התירוץ "אבל רק הורדתי אותו לרגע, גם הילד לא עליי כל הזמן", לא תופס.
כל כלל כזה שנראה לנו מחמיר מאוד הוא תוצר של רצון למנוע מצב שבו בשל הסחת דעת הנשק נשאר במקום אחד כשהבעלים שלו בכלל במקום אחר. החשש הוא כמובן שלפני שהבעלים חבר אל הנשק בחזרה, חבר אליו גורם פלילי או פח"עי שממש לא אמור לחבור אליו.
כל רישיון לכלי ירייה תקף רק עם נשק ספציפי ולהיפך - ברגע שהנשק לא קיים, גם הרישיון מתבטל. כלומר, לאף אחד אחר אסור להשתמש בנשק שהוצא בצמוד לרישיון, גם אם הוא אדם נורמטיבי וגם אם הוא איש כוחות הביטחון. לכל נושא נשק יש נשק אישי שרק הוא יכול לשאת אותו ולהשתמש בו על פי החוק.
במידה ואתם נוסעים לחו"ל או לא יכולים לקחת את הנשק אתכם, ניתן להפקיד את הנשק במטווח או אצל סוחר נשק מורשה. אותם מקומות מוסדרים הם בעלי רישיון מהמשרד לביטחון פנים. למקומות אלה יש את האמצעים הדרושים לצורך שמירה על נשק עבורך, לפי הליך מוסדר שהוגדר להם מראש. זו הדרך היחידה שבה ניתן באופן חוקי שלא לשאת נשק וגם לא לשים אותו בכספת מבלי לעבור על החוק. 
רק בשביל לסבר את האוזן, הזנחת השמירה על כלי ירייה היא עבירה פלילית, והחוק קובע עד שנת מאסר למי שהורשע בעבירה הזו, שמעוגנת בסעיף 339 לחוק העונשין. לסיכום, הנשק צריך להיות או עליכם בנרתיק ייעודי או בכספת שהתקנתם בבית. תקפידו על זה, ולא תצטרכו לשבור אח"כ את הראש איך לצאת מהבלגן.
הכותב עו"ד עמרי לשם שעוסק בדין הפלילי עם התמחות בייצוג אנשים שבצעו עבירה ראשונה.

(צילום: איליה מלניקוב)

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה